Gå til innhold

"Søvnangst"

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei,

Jeg har helt siden jeg var liten hatt problemer med å sove hele natten når jeg sover i et rom som blir helt svart. Noen ganger hender det at jeg i forbindelse med et mareritt tror at jeg er stengt inne et spesielt sted, og gjør alt for å komme meg ut. Det er også andre ganger, hvor jeg kan føle at jeg må ha litt lys, bare for å vite hvordan jeg kommer meg ut av situasjonen. Hvis jeg for eksempel går inn i et rom, lukker døren og skrur av lyset, så føler jeg at jeg ikke har kontroll og at jeg ikke skal komme meg ut. Dette er det som skjer om nettene også.

Jeg vet hva det skyldes, men spørsmålet mitt er bare hvilke behandlingsmetoder som kan brukes i forhold til dette? Bare for å kunne slippe å be om å ha på lyset eller ha litt lys inne på rommet når jeg sover borte.

motorPrøysen
Skrevet

To muligheter:

- Gradivs trene på å sove med mer og mer mørke hjemme til problemet forhåpentlig og antagelig forsvinner. For å få til dette må du åpenbart holde ut noe ubehag i en periode.

- Be om innsovningstabletter — f.eks. Stilnoct — de (formodentlig få) gangene du skal sove borte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...