Gå til innhold

Trening kan hjelpe mot panikklidelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja tren, stå opp klokka 6 hver dag, spis brokkolo, spill i korps og gå i speider'n så går alt så meget bedre! 

Ærlig talt for noe ræl:

"Pasientene kunne ikke regnes som friske etter den fysiske trening de mottok i studien, sier Hovland til forskning.no. "

"Hovland har likevel stor tro på trening i behandling mot panikklidelse" - joda, det er lov å være optimist.

Anonymous poster hash: 80968...7d9

Skrevet

Ja tren, stå opp klokka 6 hver dag, spis brokkolo, spill i korps og gå i speider'n så går alt så meget bedre! 

Ærlig talt for noe ræl:

"Pasientene kunne ikke regnes som friske etter den fysiske trening de mottok i studien, sier Hovland til forskning.no. "

"Hovland har likevel stor tro på trening i behandling mot panikklidelse" - joda, det er lov å være optimist.

Ahem, det er bevist gang etter gang at trening hjelper mot angst- og depresjonslidelser. Du blir ikke kvitt det. Men det hjelper.

Skrevet

Ærlig talt for noe ræl:

Folk har ulike preferanser mht hvordan bekjempe sykdom. For de som liker trening og som har panikkangst, kan det være greit å vite hva som ble dokumentert i denne studien.
Skrevet

Det gjelder vel å finne en treningsform man liker og derfor kan gjøre over lang tid. Gjerne årevis. Gå tur f.eks. Ved en depresjon eller en annen negativ tilstand vil kroppen, i hvert fall for min del, være tung og lite samarbeidsvillig. Da setter jeg listen mye lavere. Husarbeid er også trening. Det er ikke alle som klarer å gjennomføre et heavy treningsprogram på helsestudio 3 ganger i uken.

Skrevet

Hei!

Det tror jeg gjerne:-)

Jeg hadde vannskrekk, den ble kurert med dykkersertifikat.

Jeg hadde en spesifikk, insekts-fobi, den kureres jevnlig, men indre brøl og sinne.

Fordi jeg har den andre, bruker jeg rasende sinne til å takle den, det gjør vondt, men jeg vinner oftest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...