AJP Skrevet 28. oktober 2013 Skrevet 28. oktober 2013 Hei, Noen som har erfaring med bruk av antipsykotika mot angst når det ikke er eller har vært noe psykose el. tilstede? Hva slags type angst er det det fungerer best på, annen slags angst enn antidepressiva`eller er det stort sett det samme? Jeg bruker Fontex mot angst og tvangslidelse, men sliter fortsatt mye med angst for straff (jeg tenker at om jeg gjør noe feil så vil det på en måte straffe seg senere) som til tider kan føre til ganske intenst tankekjør da det ofte kommer til en konflikt mellom det jeg vil og det jeg tenker at jeg burde. Har forsøkt å øke dosen Fontex men det gav ikke noen mer virkning. Hvilke antipsykotika er best på angst og har generellt minst bivirkninger? 0 Siter
ISW Skrevet 28. oktober 2013 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg vet at NHD anbefaler Risperdal til å forsterke SSRI ved tvangslidelse. Hva som er best for den enkelte blir vel litt prøving og feiling tenker jeg. Jeg ba om Zeldox fordi det så ut til å ha en litt snill bivirkningsprofil og fordi den stimulerer noen reseptorer i hjernen som visstnok demper angst (og depresjon). Den virker utmerket på tankekjør for meg, men har enda ikke fått noe kjempegod effekt mot tvangstankene. Legen din kan jo sjekke at konsentrasjonen Fontex i blodet ditt er der den bør være (skal visst være ganske høyt ved tvangslidelse). Det viktigste er vel at den doseres riktig etter hva jeg forstår. 0 Siter
AJP Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Skrevet 29. oktober 2013 Hei, Har sjekket konsentrasjon og den var OK. Selv har jeg hørt mest om Fluanxol mot angst.... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Anbefaler Fluanxol. Virker på meg. Og jeg hadde fryktelig angst av nevrotisk type, tankekjør, bekymre meg for alt og alle, "skumle" ting som kan skje. Jeg kjenner at Fluanxol 1 mg hjelper på å fjerne bekymringstanker, det gjør meg roligere, sover bedre, og jeg har en behagelig flow når jeg går ute i verden. Dette igjen gjør hverdagen min bedre, siden jeg opplever positive ting, og får muligheten til å oppleve dem som meg og mitt potensiale, i stedet for angst. Ingen som helst bivirkninger på meg. Anonymous poster hash: 2c84e...b99 0 Siter
ISW Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Anbefaler Fluanxol. Virker på meg. Og jeg hadde fryktelig angst av nevrotisk type, tankekjør, bekymre meg for alt og alle, "skumle" ting som kan skje. Jeg kjenner at Fluanxol 1 mg hjelper på å fjerne bekymringstanker, det gjør meg roligere, sover bedre, og jeg har en behagelig flow når jeg går ute i verden. Dette igjen gjør hverdagen min bedre, siden jeg opplever positive ting, og får muligheten til å oppleve dem som meg og mitt potensiale, i stedet for angst. Ingen som helst bivirkninger på meg. Anonymous poster hash: 2c84e...b99 Synes nesten det er rart hvordan det skrikes så mye over grusomme bivirkninger av antipsykotika. Vil påstå at av de medisinene jeg har forsøkt, er Zeldox (og det samme ville sikkert gjelde et annet AP) den som har gitt meg minst bivirkninger. Det eneste som skjer, er at det føles som om hjernen "kjøles litt ned" og tankespinnet reduseres kraftig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Synes nesten det er rart hvordan det skrikes så mye over grusomme bivirkninger av antipsykotika. Vil påstå at av de medisinene jeg har forsøkt, er Zeldox (og det samme ville sikkert gjelde et annet AP) den som har gitt meg minst bivirkninger. Det eneste som skjer, er at det føles som om hjernen "kjøles litt ned" og tankespinnet reduseres kraftig. Nå er det vel slik at Zeldox både er ansett for å være det AP med minst bivirkninger og minst virkning, så du har et noe svakt grunnlag for generalisering. Når det er sagt, så er det flere som slipper bivirkninger, men det hjelper jo lite for de som får plagsomme bivirkninger. Anonymous poster hash: dda19...020 0 Siter
miakami Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Synes nesten det er rart hvordan det skrikes så mye over grusomme bivirkninger av antipsykotika. Vil påstå at av de medisinene jeg har forsøkt, er Zeldox (og det samme ville sikkert gjelde et annet AP) den som har gitt meg minst bivirkninger. Det eneste som skjer, er at det føles som om hjernen "kjøles litt ned" og tankespinnet reduseres kraftig. Vi er alle forskjellige er vi ikke? Zeldox ga meg så sterk angst og aggresjon at jeg kjørte hånda mi inn i veggen i sinne. Så den var ikke noe for meg. De fleste andre antipsykotika har gitt så sterk "restless legs" at jeg har ikke kunne brukt dem. Og tatt meg fra bmi 20 til bmi 30. Jeg misliker av den grunn antipsykotika sterkt og det er helt grusomt at jeg har blittt avhengig av å bruke det etter en manisk psykose som ødela hjernen min. Men jeg skriker ikke 0 Siter
ISW Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Nå er det vel slik at Zeldox både er ansett for å være det AP med minst bivirkninger og minst virkning, så du har et noe svakt grunnlag for generalisering. Når det er sagt, så er det flere som slipper bivirkninger, men det hjelper jo lite for de som får plagsomme bivirkninger. Anonymous poster hash: dda19...020 Er det den som har minst virkning? Har du noe dokumentasjon på det? (ikke at jeg betviler det du sier, men skulle vært interessant å lese) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg tar zeldox nå men kan til tider ha angst. Men da jeg tok solian var angsten helt borte. 0 Siter
miakami Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Typisk at de antipsykotika som ikke gir vektøkning kan gi angst 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.