Gå til innhold

Trist og lei

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei!

Jeg har flyttet til et nytt land for å studere for 3 snart fire måneder siden på en veldig prestisjetung skole. Her skal jeg være i tre år.

Jeg gledet meg veldig til og komme hit, var så klart trist og dra fra familie og venner hjemme, men det gikk helt fint.

Problemet mitt kom etter 3 uker. Jeg følte meg utrolig nedstemt, og håpet på at det kanskje var en liten hjemlengsel som var grunnen og at det skulle gå over, men nei.

De siste 3,5 månedene har jeg trukket meg helt tilbake. Jeg har ikke lyst til å være med mennesker, jeg klarer ikke konsentrere meg om skolearbeid, vil ikke være på skolen. Noen ganger drar jeg hjem fra skolen og bare gråter. I min vennekrets i Norge har jeg alltid vært klovnen, med masse venner som alltid har funnet på ting. Men nå føler jeg meg helt utmattet, jeg har ikke sovet godt de siste tre månendene. De siste tre ukene har jeg ikke sovnet før langt på natt og kun fått 3-4 timer med søvn. Jeg våkner opp med smerter i nakke og skuldre og er svimmel. Jeg har ikke noe matlyst. Tidligere vært veldig glad i og lage mat, men nå klarer jeg ikke engang tenke på og lage meg et ordentlig måltid.

Jeg har alltid vært ekstremt opptatt av sport og trening. Jeg meldte meg inn på treningssenter her når jeg kom. Nå klarer jeg ikke tenke på og trene en gang, noe som før har gitt meg så mye virker nå bare som et slit. Jeg klarer bare ikke se at noe positivt fremover. Jeg gruer meg til at foreldrene mine skal komme på besøk, at de skal finne ut at jeg ikke lenger er "perfekt".

Jeg har alltid hatt veldig høye ambisjoner. På videregående var jeg best i klassen, best i min idrett. Jeg studerte to år på høyskolen i Norge før jeg kom hit, og gikk ut som best i klassen. Jeg har lykkes på absolutt alle stadier i livet mitt så langt.

Men nå har jeg bare ikke noe å gi, jeg føler meg helt tom innvendig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler dette går ut over livskvaliteten min. Er det noe galt med meg?

Jeg er forøvrig 22 år.

-Elise

Videoannonse
Annonse
motorPrøysen
Skrevet

Du har klare tegn på depresjon. Oppsøk lege snarlig og forklar alle symptomer slik du har gjort her. Med riktig behandling er sjansen for bedring stor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...