Gå til innhold

Psykotisk selvom man vet at man har problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan man ha psykose om man vet at man har vrangforestillinger, manglende selvtillit og manglende selvinnsikt, og vet at en ikke kan skille mellom drøm og virkelighet alltid? Slik har nemlig jeg det. Og når jeg har drukket gjør jeg psykotiske ting som å gjøre ting jeg ikke husker bare av ei flaske vin foreksempel. Jeg kan ha stirret og siklet og kravlet på gulvet. Psykiateren jeg går til sa at jeg var svært psykotisk da jeg var innlagt.

Endret av pinnedyr
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg visste jeg var psykotisk da jeg hadde manisk psykose. Men jeg visste ikke hva vrangforestillingene mine og hallusinasjonene mine var. Men jeg hadde god innsikt sa legen.

Skrevet

Jeg har det sån at jeg ikke må lukte eller puste med nesen der hvor jeg kan se havhorisonten, for da viser jeg sansene mine til horisonten. Jeg har et bilde av ginormica som jeg føler passer på meg om nettene. Jeg har aldri hallusinert men jeg er foreksempel ikke sikker på om at strømmen gikk i natt var en drøm eller virkelighet.

Skrevet

Jeg er også redd horisonten, for jeg er redd for verdens ende og når jeg er uti båt på en fjord, der det ikke er horisont, er jeg redd for at fjellene skal forsvinne og at horisonten kommer frem.

Skrevet

Du kan godt vite om at du er psykotisk, trenger ikke være helt vekke hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...