Gjest Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Hvis man kjenner at man er i ferd med å gå inn i en depresjon, kan man øke dosen på AD på egen hånd for å prøve å hindre en depresjon (og så kan man heller bestille time hos fastlegen sin og fortelle om det)? Har det noe for seg i den forstand at det er lurt å øke "bare" fordi man kjenner på faresignalene? Og - vil fastleger mislike dette...? 0 Siter
ISW Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Jeg tror de fleste leger vil mislike at du gjør endringer på egen hånd. Noe helt annet er dersom du får et svar fra NHD her som du kan vise til legen. Vil tro de fleste allmennleger aksepterer et svar fra en spesialist, selv om det er på nett. Hvis du misliker å ta med deg en lang lefse av svar her til legen, ispedd ett svar fra han, kan du jo spørre han på eksperthjelp (koster en hundrelapp). Man er jo gjerne ikke nødvendigvis helt objektiv selv når man kjenner etter symptomer, så det kan jo uansett være greit å høre med legen om du reelt sett går inn i en depresjon eller du bare er sliten 0 Siter
frosken Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Hvis man kjenner at man er i ferd med å gå inn i en depresjon, kan man øke dosen på AD på egen hånd for å prøve å hindre en depresjon (og så kan man heller bestille time hos fastlegen sin og fortelle om det)? Har det noe for seg i den forstand at det er lurt å øke "bare" fordi man kjenner på faresignalene? Og - vil fastleger mislike dette...? Du har de siste årene skrevet ganske mange ganger her på dol at du kjenner at du er på vei inn i en ny depresjon. Hva har du gjort i de tilfellene? Hvis du har pleid å øke medisiner, så kan du kanskje gjøre det denne gangen også. Hvis det derimot er slik at du relativt ofte kjenner følelser som minner deg om en depresjon men som etter noen dager eller uker har gått bort igjen, så bør du ta det med i betraktningen og neppe øke uten en grundig vurdering sammen med lege. 0 Siter
Nycora Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Har du bipolar lidelse? Synes å huske det. Isåfall hadde ikke jeg tord å øke ad. Man kan bli svingstang av for høy dose, ihvertfall virker det sånn på meg. Hvis dette varer mere enn 14 dager, eller du blir veldig syk, kontakt legen din. Ofte kan det komme nedturer på noen få dager som forsvinner igjen. 0 Siter
Gjest Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Hvis man kjenner at man er i ferd med å gå inn i en depresjon, kan man øke dosen på AD på egen hånd for å prøve å hindre en depresjon (og så kan man heller bestille time hos fastlegen sin og fortelle om det)? Har det noe for seg i den forstand at det er lurt å øke "bare" fordi man kjenner på faresignalene? Og - vil fastleger mislike dette...? Jeg tok en telefon til behandleren når jeg økte på medisinene. Jeg hadde jo først spurt her på dol, og da visste jeg at det ønsket jeg å prøve. 0 Siter
Gjest Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Takk for svar. Jeg tør ikke øke hvis fastlegen ikke vil like det. Dropper hele greia og lar det bare stå til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.