FGT Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 (endret) Noen spørsmål om psykose. 1. Er det ytre ting som utløser en psykose, som panikk angst, eller andre psykiske belastninger ? eller andre ting ? 2. Er det mulig å beskrive den psykotiske tilstand, slik at vi kan få et rimelig innsikt i hvordan de har det ? Er den tilstanden nokså lik for alle med psykose ? 3. Kan en person som er i en psykotisk tilstand gjøre noe som går utover personens moralske verdi normer ? Eller er det mer som i hypnose, der en ikke kan får en som er hypnotisert til å gjøre noe som strider i mot hans samvittighet ? Endret 1. november 2013 av FGT 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Personen kan si og gjøre ting han/hun angrer på i ettertid. 0 Siter
miakami Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Jeg spyttet på personalet der jeg var innlagt og angrep de. Angrep også en dør så den ble ødelagt. Kledde av meg alle klærne i sinne. Kan trygt si det ikke er noe jeg ville gjort om jeg ikke var psykotisk! 0 Siter
FGT Skrevet 1. november 2013 Forfatter Skrevet 1. november 2013 Jeg spyttet på personalet der jeg var innlagt og angrep de. Angrep også en dør så den ble ødelagt. Kledde av meg alle klærne i sinne. Kan trygt si det ikke er noe jeg ville gjort om jeg ikke var psykotisk! Var det tanker eller følelser som dominerte deg ? Hvordan hadde du det akkurat da ? 0 Siter
miakami Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Det aner jeg ikke, for jeg husker INGENTING. Det var nok et sinne som drev meg. Rasende fordi jeg ikke fikk mer melk etter det jeg har lest i journalen. Det ligger utenfor min moral å angripe folk og spytte på dem fordi jeg ikke for et ekstra glass melk, og så havne i belteseng pga det gjentatte ganger. Og bare det å kle av meg alle klærne. Langt fra min moral. 0 Siter
FGT Skrevet 1. november 2013 Forfatter Skrevet 1. november 2013 Det aner jeg ikke, for jeg husker INGENTING. Det var nok et sinne som drev meg. Rasende fordi jeg ikke fikk mer melk etter det jeg har lest i journalen. Det ligger utenfor min moral å angripe folk og spytte på dem fordi jeg ikke for et ekstra glass melk, og så havne i belteseng pga det gjentatte ganger. Og bare det å kle av meg alle klærne. Langt fra min moral. Ja da skjønner jeg at det må være grusomt for deg hvis du skulle gjøre noe enda mer alvorlige ting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.