Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen spørsmål om psykose.

1. Er det ytre ting som utløser en psykose, som panikk angst, eller andre psykiske belastninger ? eller andre ting ?

2. Er det mulig å beskrive den psykotiske tilstand, slik at vi kan få et rimelig innsikt i hvordan de har det ? Er den tilstanden nokså lik for alle med psykose ?

3. Kan en person som er i en  psykotisk tilstand gjøre noe som går utover personens moralske verdi normer ?

Eller er det mer som i hypnose, der en ikke kan får en som er hypnotisert til å gjøre noe som strider i mot hans samvittighet ?

Endret av FGT
Skrevet

Personen kan si og gjøre ting han/hun angrer på i ettertid.

Skrevet

Jeg spyttet på personalet der jeg var innlagt og angrep de. Angrep også en dør så den ble ødelagt. Kledde av meg alle klærne i sinne. Kan trygt si det ikke er noe jeg ville gjort om jeg ikke var psykotisk! 

Skrevet

Jeg spyttet på personalet der jeg var innlagt og angrep de. Angrep også en dør så den ble ødelagt. Kledde av meg alle klærne i sinne. Kan trygt si det ikke er noe jeg ville gjort om jeg ikke var psykotisk! 

Var det tanker eller følelser som dominerte deg ? Hvordan hadde du det akkurat da ? 

Skrevet

Det aner jeg ikke, for jeg husker INGENTING. Det var nok et sinne som drev meg. Rasende fordi jeg ikke fikk mer melk etter det jeg har lest i journalen. Det ligger utenfor min moral å angripe folk og spytte på dem fordi jeg ikke for et ekstra glass melk, og så havne i belteseng pga det gjentatte ganger. Og bare det å kle av meg alle klærne. Langt fra min moral.

Skrevet

Det aner jeg ikke, for jeg husker INGENTING. Det var nok et sinne som drev meg. Rasende fordi jeg ikke fikk mer melk etter det jeg har lest i journalen. Det ligger utenfor min moral å angripe folk og spytte på dem fordi jeg ikke for et ekstra glass melk, og så havne i belteseng pga det gjentatte ganger. Og bare det å kle av meg alle klærne. Langt fra min moral.

Ja da skjønner jeg at det må være grusomt for deg hvis du skulle gjøre noe enda mer alvorlige ting. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...