Gå til innhold

En stor byrde er nå løftet fra mine skuldre :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt en så vanskelig telefon som det bare går an å ta (for meg). Resultatet av dette er at jeg slipper mer økonomiske bekymringer i fremtiden.

Jeg har vært ganske langt nede et par dager nå pga dette og det jeg måtte gjøre.

Jeg har attpåtil angst for å snakke i telefon. Men jeg måtte bare gjøre det. Det var som å stikke hull på en ballong da jeg var ferdig i telefonen.

Jeg måtte bare få dele dette med noen. En stor byrde er nå løftet fra mine skuldre.

:)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

8

• frosken

4

• Angustia1

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så fantastisk! Gratulerer med vel gjennomført innsats og et positivt resultat.

Har du lært noe nytt om deg selv?

Skrevet

Så flott! Gratulerer og bra jobba!

Skrevet

Grattis :D Vet hvor vanskelig det kan være med sånne ting, det er veldig bra jobba ja :)

Skrevet (endret)

Grattis :D Vet hvor vanskelig det kan være med sånne ting, det er veldig bra jobba ja :)

Takk skal dere ha for at dere ville dele dette med meg, Gondor, BD og Mussa :)

Endret av hww
Skrevet

Nei, har ikke lært noe nytt om meg selv..

Joda. Du har lært hva du faktisk kan klare. Noter det bak øret. Du har bevist at du kan selvom hjertet ditt hamrer av angst. Veldig bra altså!

Skrevet

Joda. Du har lært hva du faktisk kan klare. Noter det bak øret. Du har bevist at du kan selvom hjertet ditt hamrer av angst. Veldig bra altså!

Det burde være en stor seier, men det føles ikke sånn.

Jeg er derimot lettet over at jeg slipper å bekymre meg mer for økonomien som jeg har gjort noen år nå.

Skrevet

Jeg har tatt en så vanskelig telefon som det bare går an å ta (for meg). Resultatet av dette er at jeg slipper mer økonomiske bekymringer i fremtiden.

Jeg har vært ganske langt nede et par dager nå pga dette og det jeg måtte gjøre.

Jeg har attpåtil angst for å snakke i telefon. Men jeg måtte bare gjøre det. Det var som å stikke hull på en ballong da jeg var ferdig i telefonen.

Jeg måtte bare få dele dette med noen. En stor byrde er nå løftet fra mine skuldre.

Så flott, kjempebra:-)

Forøvrig er jeg enig med Gondor, dette har du lært endel av hvis du tenker etter og ikke minst går i gjennom det du gjorde og se hva du har lært av det og tar det med deg videre:-)

Skrevet

Hei!

Bra for deg:-)

Hvis du har angst for å snakke i telefon bør du få legen din til å skrive ut oxytocin:-)

Det kan hjelpe deg:-)

Skrevet (endret)

Hei!

Bra for deg:-)

Hvis du har angst for å snakke i telefon bør du få legen din til å skrive ut oxytocin:-)

Det kan hjelpe deg:-)

Hvordan fungerer denne da? :)

Til alle: takk for gode ord :)

Endret av hww
Skrevet

Det burde være en stor seier, men det føles ikke sånn.

Jeg er derimot lettet over at jeg slipper å bekymre meg mer for økonomien som jeg har gjort noen år nå.

Enig med de andre som har svart så langt; veldig bra jobba! Og jo, det er en seier - du har trosset angsten og tatt ansvar - og i tillegg kan du slippe en bekymring som har tynga deg i lang tid.

Glad på dine vegne  :)

Skrevet

Hvordan fungerer denne da? :)

Til alle: takk for gode ord :)

Hei!

Oxytocin senker stresshormonet kortisol, du kan egentlig bare google det, men mest treff får du ved å søke på engelsk.

Det er en god del studier på det blitt, også for oxytocin gitt ved angstlidelse, nå er det ingen stor effekt, men det hjelper litt kanskje ved generell engstelse mer enn angst.

Fastleger kan skrive det ut:-)

Skrevet

Enig med de andre som har svart så langt; veldig bra jobba! Og jo, det er en seier - du har trosset angsten og tatt ansvar - og i tillegg kan du slippe en bekymring som har tynga deg i lang tid.

Glad på dine vegne  :)

Tusen takk for gode ord fra deg også, og for god støtte :)

Det som imidlertid gjør at jeg ikke føler dette som en real seier, er at jeg vet at dette var et engangstilfelle. Jeg vet ikke om jeg greier å gjøre dette en gang til.

Men som et engangstilfelle og for de økonomiske bekymringene som slipper å ligge på skuldrene mer så er det helt klart en seier.

Skrevet

Det som imidlertid gjør at jeg ikke føler dette som en real seier, er at jeg vet at dette var et engangstilfelle. Jeg vet ikke om jeg greier å gjøre dette en gang til.

Men som et engangstilfelle og for de økonomiske bekymringene som slipper å ligge på skuldrene mer så er det helt klart en seier.

*Rister i hww* - nei, dette er ikke nødvendigvis et engangstilfelle! Tror det er allmenn erfaring fra diverse terapi: Har du gjort det en gang, er det lettere neste gang. Jfr eksponeringsterapi. 

Personlig har jeg en fobi jeg ikke blir kvitt: Orm og slanger. Men det er antakelig fordi jeg ikke eksponeres i særlig grad. Og det vil jeg ikke heller - tramper i skogen og håper lykka står meg bi  :)

Skrevet

Bra at du klarte det og har blitt fri de økonomiske bekymringene.  

Men du skal ikke si at det er et engangstilfelle.  Hver gang er en seier, og jeg tror du vil klare det igjen hvis det blir nødvendig.  Du har vist at du kan klare det :)

Skrevet

Jeg merker at jeg blir irritert over måten du skriver om dette på.  Du sørger for å få støtte fra andre, mens du selv gjentar gang på gang at dette nok ikke er en seier, at du ikke kommer til å klare å gjøre det samme en gang til osv. Hva vil du med tråden?

Skrevet (endret)

Jeg merker at jeg blir irritert over måten du skriver om dette på. Du sørger for å få støtte fra andre, mens du selv gjentar gang på gang at dette nok ikke er en seier, at du ikke kommer til å klare å gjøre det samme en gang til osv. Hva vil du med tråden?

Hvis du blir irritert på meg og tror jeg har andre hensikter med denne tråden så bør du heller holde deg unna.

Endret av hww
Skrevet

Hvis du blir irritert på meg og tror jeg har andre hensikter med denne tråden så bør du heller holde deg unna.

Jeg spurte hva du ville med tråden, jeg sa ikke at jeg trodde du hadde andre hensikter (andre enn hvilken?).

Skrevet

Jeg spurte hva du ville med tråden, jeg sa ikke at jeg trodde du hadde andre hensikter (andre enn hvilken?).

Trodde det kom klart frem at det jeg ønsket var støtte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...