Gå til innhold

En stor byrde er nå løftet fra mine skuldre :)

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

Hvis du blir irritert på meg og tror jeg har andre hensikter med denne tråden så bør du heller holde deg unna.

Det jeg ikke skjønner er hvor et tema som økonomi, havner på psykiatri. Jeg skjønner det like lite som at tema som migrene, muskelsmerter osv, havner her. Ser du på alt som psykiatri du ?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

8

• frosken

4

• Angustia1

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Nicklusheletida
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hvor et tema som økonomi, havner på psykiatri. Jeg skjønner det like lite som at tema som migrene, muskelsmerter osv, havner her. Ser du på alt som psykiatri du ?

Hvorfor, skal det stå.

Skrevet

Ok. Jeg skal slutte.

Nicklusheletida
Skrevet

Ok. Jeg skal slutte.

Dette får andre enn meg styre. Jeg synes bare det er rart.

Skrevet

Dette får andre enn meg styre. Jeg synes bare det er rart.

Jeg tar svaret ditt til etterretning. Jeg vil heller ikke ha på meg at jeg misbruker forumet og evt er i veien for andre som trenger det mer enn meg.

Så jeg gjør det frivillig - ingen trenger å stenge meg ute eller noe mer.

Skrevet

Innlegget handler om mer enn økonomi.  Det handler også om mestring.

Nicklusheletida
Skrevet

Ja, hvis man legger "godviljen" til, så kan en få det meste til å komme innenfor temaet psykiatri, men egentlig er det vel bare normale utfordringer som vi alle har fra tid til annen.

Skrevet

Ja, hvis man legger "godviljen" til, så kan en få det meste til å komme innenfor temaet psykiatri, men egentlig er det vel bare normale utfordringer som vi alle har fra tid til annen.

Jeg skal ikke legge en sånn godvilje til mer her inne.

Dessuten skar det seg, så der er ikke mer å snakke om likevel. Jeg legger denne tråden død og skal slutte å bruke dette forumet til mine hverdagslige ting og mer til.

Skrevet

Det tenker jeg også.

Skrevet

Det tenker jeg også.

Helt enig. Det å bruke telefonen er faktisk veldig vanskelig for enkelte med sosial angst og andre lidelser. Vanskelig når man er veldig deprimert også, da føles det som om hjernen står stille.

Skrevet

Det er normalt med utfordringer, men for enkelte kan det være vanskeligere enn for andre.  Vi har alle forskjellige ting vi sliter med enten det er psykisk eller fysisk.   

Men det er en ting heller ikke jeg skjønner.  Hvorfor synes du at det er et problem at hun legger det ut på psykiatri?

Nicklusheletida
Skrevet

Det er normalt med utfordringer, men for enkelte kan det være vanskeligere enn for andre.  Vi har alle forskjellige ting vi sliter med enten det er psykisk eller fysisk.   

Men det er en ting heller ikke jeg skjønner.  Hvorfor synes du at det er et problem at hun legger det ut på psykiatri?

Jeg sa vel ikke at det var et problem for meg akkurat nå. Det er forskjell på å si at noe er et problem og at noe er rart. Det var det siste jeg sa nemlig. For meg er det altså ikke et problem. Jeg bruker ikke dette forumet. Jeg prøvde å bruke det noen ganger da jeg trengte det, men det ga jeg opp. Hww bruker dette forumet til all slags hverdagsproblemer så mye hun vil for meg, men det må være lov til å si at man synes det er rart også :-)

Skrevet

Jeg sa vel ikke at det var et problem for meg akkurat nå. Det er forskjell på å si at noe er et problem og at noe er rart. Det var det siste jeg sa nemlig. For meg er det altså ikke et problem. Jeg bruker ikke dette forumet. Jeg prøvde å bruke det noen ganger da jeg trengte det, men det ga jeg opp. Hww bruker dette forumet til all slags hverdagsproblemer så mye hun vil for meg, men det må være lov til å si at man synes det er rart også :-)

Hvorfor ga du opp...?

Skrevet

Jeg oppfattet det bare som om du så på det som et problem.

Jeg har inntrykk av at du ikke forstod at innlegget også handlet om mestring. Og at det for enkelte er et psykisk problem.

Kanskje det du ser på som hverdagsproblemer er mer enn det.  På seg selv kjenner vi ingen andre var det vel NHD skrev.

Det er mye vi har lov å si, men kanskje greit å tenke på hva vi oppnår med det vi sier. 

Det jeg reagerer på når jeg ser slike innlegg som du skrev, er at ofte når hww skriver noe på dol så kommer det noen slike unødvendige kommentarer. Og det har som oftest utviklet seg i negativ retning.  

Skrevet

Hvorfor ga du opp...?

Du la jo nettopp tråden død. Hva har skjedd siden det?

Anonymous poster hash: 6ce89...e76

Skrevet

Du la jo nettopp tråden død. Hva har skjedd siden det?

Anonymous poster hash: 6ce89...e76

Er det nødvendig med slike kommentarer som ikke fører til noe annet enn negativ utvikling i tråden.  

Slik jeg forstår det så er det noe hun lurer på.  

Skrevet

Jeg oppfattet det bare som om du så på det som et problem.

Jeg har inntrykk av at du ikke forstod at innlegget også handlet om mestring. Og at det for enkelte er et psykisk problem.

Kanskje det du ser på som hverdagsproblemer er mer enn det.  På seg selv kjenner vi ingen andre var det vel NHD skrev.

Det er mye vi har lov å si, men kanskje greit å tenke på hva vi oppnår med det vi sier. 

Det jeg reagerer på når jeg ser slike innlegg som du skrev, er at ofte når hww skriver noe på dol så kommer det noen slike unødvendige kommentarer. Og det har som oftest utviklet seg i negativ retning.  

Jeg ville ha reagert med irritasjon om noen i min nære omgangskrets gjorde akkurat det hww gjorde i denne tråden. Først sies at man ønsker støtte på at man har gjort noe som er viktig for en. Så kommer en haug med støtteerklæringer - hvor flere mener at trådstarter har gjort en vesentlig erfaring - men trådstarter benekter dette konsekvent og insisterer på at hun neppe vil klare det samme en gang til. Og sånn fortsetter det om og om igjen. Når jeg så sier at jeg blir irritert (+ at noen spør hvorfor hun mener dette er et tema for psykiatriforumet), da blir hun først sinna - og så skal hun trekke seg fra dol som vanlig. Jeg liker utrolig dårlig å bli utsatt for passiv aggressivitet. Det kan godt hende at det bare er jeg som er allergisk mot disse reaksjonsmønstrene, men jeg blir ikke mindre allergisk når det å komme med en direkte og åpen kommentar om hvordan jeg reagerer skal medføre så mye styr. Jeg kom med min første kommentar i håp om at trådstarter kanskje kunne ta mer eierskap til en positiv erfaring med mestring, noe jeg mener ville ha vært en meningsfull avslutning på tråden.

Skrevet

Tusen takk for gode ord fra deg også, og for god støtte :)

Det som imidlertid gjør at jeg ikke føler dette som en real seier, er at jeg vet at dette var et engangstilfelle. Jeg vet ikke om jeg greier å gjøre dette en gang til.

Jeg har sagt det før: Martyrrollen er det ingen som kler.

Skrevet

Og som vanlig skjer det slike ting i hww sine tråder, forstår ikke problemet. Let it go folkens :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...