Gå til innhold

Angstanfall og medsiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått store plager med angstanfall, ca 1- 2 ganger i uka. Det er 15 år siden sist ca. nå.

Det hele begynte igjen i fjor da jeg opplevede vonde ting/krise.

Det utløses som regel når jeg er veldig sliten og utmattet, hvilket jeg er ofte da jeg har upper resistent( tett i øvre luftveier). De nettene jeg klarer å bruke maske føler jeg meg nesten høy om dagen, merkelig følelse fordi jeg alltid er trøtt på jobb, men er vant til det på en måte. Og da får jeg angst av det også. jeg er veldig var på kroppslige forandringer. Og hvis jeg er veldig utmattet kommer lettere panikkangsten, som igjen fører til tanker om at nå dør jeg.

F.eks kuttet jeg meg dypt i hånden og fikk helt panikk og tankene spant på. Fikk panikk hos legen også da han skulle se i såret... Er ikke redd for smerte, men for at det er farlig.. blir som en unge....

Jeg får fort angst når jeg venter på legekontor osv....

Jeg blir frytkelig sliten og trøtt av dette. Jeg har blitt en skikkelig pyse føler jeg. Finnes det noen medisiner man kan ta fast mot dette? Sykdomsangst, panikkangst osv?

Det hjelper med 5- 10 mg Sobril.

Kalles dette hypkonder eller angst ?? Anonymous poster hash: 646ff...86d

Videoannonse
Annonse
YoplaitDouble
Skrevet

SSRI og SNRI kan hjelpe meg. For eksempel Cipralex, Zoloft eller Efexor.

Skrevet

Takk for svar. Jeg går på Zoloft 50 mg, synes ikke det hjelper. Men har stått på samme dosen i 15 år uten noen oppfølging i forhold til deg egentlig... kan man måle serumkonsentrasjon på Zoloft?

Anonymous poster hash: 646ff...86d

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk for svar. Jeg går på Zoloft 50 mg, synes ikke det hjelper. Men har stått på samme dosen i 15 år uten noen oppfølging i forhold til deg egentlig... kan man måle serumkonsentrasjon på Zoloft?

Meget bra medisin, men alt for liten dose. Du bør prøve 100 mg.

Skrevet

Da prøver jeg 100 mg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...