Gå til innhold

Mareritt, vet ikke om jeg tørr å sove inatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere netter etter hverandre våknet helt skrekkslagen og føler det står en sort person over meg i mørket. Jeg er så redd at jeg tørr ikke røre meg. Ikke skru på lyset engang. Har følelsen av at dette er en som går igjen. Det døde nettopp en person som jeg er/ var livredd av forskjellige grunner.

Disse drømmene og at jeg faktisk ser en sort skygge over meg når jeg våkner er helt forferdelig. Jeg har ptsd fra før, men tror at marerittene har endret seg. Hvordan skal jeg tørre og sove inatt?

Anonymous poster hash: 848eb...41c

Skrevet

Jeg har flere netter etter hverandre våknet helt skrekkslagen og føler det står en sort person over meg i mørket. Jeg er så redd at jeg tørr ikke røre meg. Ikke skru på lyset engang. Har følelsen av at dette er en som går igjen. Det døde nettopp en person som jeg er/ var livredd av forskjellige grunner.

Disse drømmene og at jeg faktisk ser en sort skygge over meg når jeg våkner er helt forferdelig. Jeg har ptsd fra før, men tror at marerittene har endret seg. Hvordan skal jeg tørre og sove inatt?

Du kan ikke spør legen om å få noe å sove på da, noe som gjør deg roligere og mindre redd?

Skrevet

Jeg ville lagt meg i et annet rom, f.eks sofaen i stua.

Dette er ikke flåsete ment, men det var det første som slo meg da jeg leste innlegget ditt og jeg tenkte at det var det jeg ville forsøkt.

Skrevet

Det er ikke søvnparalyse da, vanlig at man ser/føler/hører syner da... man er mellom drøm og våken tilstand. Jeg har hatt slike  "syner", i et hus jeg bodde før følte jeg det stod en liten mann ved siden av sengen min, følte han var "ond".. jeg lå og tryglet om at han måtte la meg være, til slutt gjorde han det og jeg så ikke mer til han, men opplevde han minst tre ganger der, en av gangene følte jeg han krøp nedover sengen - som en dverg.......... Åndenes Makt? :D Men tror nok d var søvnparalyse, det hadde jeg ofte før, meget sjeldent nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...