Gondor Skrevet 4. november 2013 Skrevet 4. november 2013 Dette er kanskje litt på siden av psykiatri, men jeg spør allikevel. Er det noen som kan anbefale nettsider eller bøker som er populærvitenskapelig fremstilt om dette svært interessante organet? Jeg tenker på hvordan hjernen er konstruert rent fysiologisk og hvordan den fungerer. Hvordan vi blir påvirket. Endel om hvordan medisiner påvirker hjernen. Dere skjønner hva det er jeg ser etter.Siden jeg selv er bekymret for min dårlige hukommelse, har jeg nå googlet opp "hvordan trene hjernen" og det var oppløftende. For det kan man faktisk! Jeg har bare så vidt begynt å sette meg inn i det, men det stod bl.a at fysisk aktivitet er viktig fordi det øker blodgjennomstrømningen til hjernen. Det nytter altså ikke å ligge på sofaen og gruble og tro at man blir mer intelligent. Klokskap kommer kanskje mer av livserfaring og vurderinger. Skjønt, det er mange unge som er kloke.Nå føler jeg meg utrolig glad. Det er håp! Det å registrere at man behersker mer, vil sikkert gi en skikkelig selvtilittsboost. Tanken på å gå inn i arbeidslivet igjen, virker plutselig mer overkommelig. 0 Siter
frosken Skrevet 4. november 2013 Skrevet 4. november 2013 http://tv.nrk.no/program/koid24008913/vitenskapens-verden-kor-smart-kan-du-bli Dette programmet ble nylig vist på nrk. Jeg har ikke sett det selv, så jeg aner ikke om du vil like det. 0 Siter
FGT Skrevet 4. november 2013 Skrevet 4. november 2013 En ting er sikkert , hjernen trenger utfordringer, 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Å skrive en liten lærebok blir utenfor rammene for dette forum. Jeg anbefaler deg å kjøpe en liten lærebok i nevropsykiatri eller nevropsykologi. 0 Siter
Gondor Skrevet 5. november 2013 Forfatter Skrevet 5. november 2013 http://tv.nrk.no/program/koid24008913/vitenskapens-verden-kor-smart-kan-du-bli Dette programmet ble nylig vist på nrk. Jeg har ikke sett det selv, så jeg aner ikke om du vil like det. Takk for tipset! Det ser veldig spennende ut. Jeg skal definitivt se det når jeg klarer å sette meg ned og ta det med ro. 0 Siter
Gondor Skrevet 5. november 2013 Forfatter Skrevet 5. november 2013 Å skrive en liten lærebok blir utenfor rammene for dette forum.Jeg anbefaler deg å kjøpe en liten lærebok i nevropsykiatri eller nevropsykologi.Takk for tipset! Da tar jeg turen innom en bokhandel i morgen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.