AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 Skrevet 4. november 2013 Jeg har behov for en gradert sykemelding i en perioden pga forverring i BP2. Jeg har ikke fortalt noen på jobb om sykdommen min, og stort sett klarer jeg å holde dne i sjakk. Den påvirker derfor jobben min i liten grad. Nå er jeg i en fase der jeg egentlig trenger delvis sykemelding. Psykiateren anbefaler og det. Problemet er at på jobb er vi tilsynelatende nære og vet det meste om hverandre. Dersom en er syk vet alle hvorfor. Jeg har ikke lyst til å være åpen om sykdommen min. Jeg takler den best om jeg får håndtere den selv uten mye styr fra andre. Jeg aner ikke hva jeg skal si dersom jeg tar i mot sykemeldingen. Hva er det vanlig å si? Forklare fraværet som? Sjefen min er dårlig på å takle sykefraværet der en ikke er åpen om årsaken. Jeg forstår jo at h*n gjerne vil vite, men jeg føler det blir en for stor belastning for meg å være åpen om dette.Alle råd, eller erfaringer tas imot met stor takknemlighet Anonymous poster hash: 5e705...414 0 Siter
Cool Verbatim Skrevet 4. november 2013 Skrevet 4. november 2013 Sjefen har jo ikke rett til å vite noe om sykemeldingsårsaken. Kanskje du kan opplyse (ytterligere) om dette? Men uansett er det ikke lett å skjule ting. Folk vet alt om alle. Nesten. 0 Siter
songbirdy Skrevet 7. november 2013 Skrevet 7. november 2013 Du kan feks si at du ikke har det så greit om dagen og at du trenger en gradert sm en periode så du slipper å bli 100% sm. Du trenger ikke utdype det mer enn det, og om sjefen spør så kan du si at du ikke har så lyst å si mer om det - men at du ser for deg sånn og sånn lengde på sm (om du har en viss anelse). Sjefen vet jo meget godt at han ikke har krav på å vite hva det dreier seg om, Men de fleste er jo åpne om grunnen og da blir det fort til at man kan føle det ugreit å ikke være åpen. Men du kan feks si at det ikke er noe jobbrelatert, så har du iallefall sagt noe. Øv deg på svar du er komfortabel med å si innenfor dine grenser. Lykke til! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.