Gå til innhold

Farlige bivirkninger Zoloft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg bruker både vanndrivende og blodfortynnende (Burinex og Albyl-E) lurer jeg på hvor farlig det er å bruke 100 mg zoloft per døgn.I pedioder ved dårlig funksjon,kan jeg bruke 150 mg.Dette ved mistanke om 0 eller 50 md dagen før.

Har gått på Zoloft nå i ca 5 år og lurer på om det er sykdommen eller pillene som 1-2 dager i uka gir meg selvmordstanker.Oftest når jeg er sliten eller sulten mellom kl 14 og 19.60-90 minutter søvn eller mat,gjør altid at disse tankene forsvinner.

Det kan også hende at jeg sitter oppe til både 2,3 og 4.00,men får altid minst 7 timer søvn per døgn.(4.00-10.00 og 17.30-18.30)

Mister ofte matlyst og blir matlei.Usunn mat kan da intas i mindre mengder.Stort innhold av sukker,salt eller fett.

Hverken røker eller drikker.145 kg,55 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zoloft gir vel ikke selvmordstanker hos voksne. I den grad det kan gjøre det, er vel hos dypt deprimerte mennesker som vanligvis ikke har energi til å gjøre noe som helst. Antidepressiva kan gi litt mer energi før man blir bra, og da kan slike tanker kanskje lettere oppstå.

Prøv å ta medisinen slik legen ber deg om, hver dag. Ikke hopp over doser.

Jeg har vel mer tro på at det er stemningsleiet ditt i seg selv som gir slike tanker som du har. Du sier jo selv at mat eller søvn hjelper. Prøv å spise regelmessig, trene litt og sove godt ut.

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg synes det virker som om antidepressiva ofte får skylden for selvmordstanker. Men så må vi ikke glemme at det er diagnosen i seg selv som ofte kan være skylden. Såvidt jeg har forstått er det som issomethingwrong nevner slik at antidepressiva kan virke aktiverende i oppstarten, noe som i enkelte tilfeller kan være det som gjør at de som allerede har slike tanker nå får det lille kicket de trenger til å komme seg opp av sofaen og eventuelt foreta seg noe dumt.

Ikke dosér Zoloft på den måten. Ta samme dose hver eneste dag, til omtrentlig samme tidspunkt. Du skaper deg mye unødvendige bivirkninger ved å ikke gjøre det. Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å huske å svelge en enkelt pille om dagen. Om det er det som skal til for at man skal bli bedre, er det virkelig ikke mye innsats som kreves i form av å huske dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...