pinnedyr Skrevet 7. november 2013 Skrevet 7. november 2013 Hvem er det som bestemmer det? Mamma sier at hun kan bestemme det. Eller er det psykiateren som bestemmer det? 0 Siter
Hvem? Skrevet 7. november 2013 Skrevet 7. november 2013 Kommer an på hvor gammel du er. Det skal en del til for å bli tvangsinnlagt. 0 Siter
frosken Skrevet 7. november 2013 Skrevet 7. november 2013 Moren din kan ikke bestemme det, men informasjon fra henne om dine symptomer kan medføre at legen din legger deg inn. 0 Siter
pinnedyr Skrevet 7. november 2013 Forfatter Skrevet 7. november 2013 Moren din kan ikke bestemme det, men informasjon fra henne om dine symptomer kan medføre at legen din legger deg inn. Mamma skal ikke være med til psykiateren den 14, bare personalet mitt og jeg har ikke fortalt så mye om de tankene jeg avogtil får til personalet, men bare litt. Da kan jeg vel ikke bli lagt inn? 0 Siter
frosken Skrevet 7. november 2013 Skrevet 7. november 2013 Mamma skal ikke være med til psykiateren den 14, bare personalet mitt og jeg har ikke fortalt så mye om de tankene jeg avogtil får til personalet, men bare litt. Da kan jeg vel ikke bli lagt inn?Det kommer an på hvor syk du er. 0 Siter
pinnedyr Skrevet 7. november 2013 Forfatter Skrevet 7. november 2013 (endret) Jeg følte meg ikke serlig syk i hodet da jeg ble innlagt i august, og jeg føler meg ikke syk nå heller. Jeg har det bare sån at jeg leter etter lidelser jeg kan få, og jeg får sånne tanker om at jeg må få psykose og sånt. Men jeg spillte ikke syk. Men psykiateren såg på meg som svært psykotisk. Endret 7. november 2013 av pinnedyr 0 Siter
frosken Skrevet 7. november 2013 Skrevet 7. november 2013 Jeg følte meg ikke serlig syk i hodet da jeg ble innlagt i august, og jeg føler meg ikke syk nå heller. Jeg har det bare sån at jeg leter etter lidelser jeg kan få, og jeg får sånne tanker om at jeg må få psykose og sånt. Men jeg spillte ikke syk. Men psykiateren såg på meg som svært psykotisk.Jeg anser det mest sannsynlig at din psykiater er i stand til å vurdere din psykiske helse. 0 Siter
pinnedyr Skrevet 7. november 2013 Forfatter Skrevet 7. november 2013 Jeg snakket med mamma nettop og hun sa det var hun som hadde satt krav til psykiateren om å legge meg inn. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 Skrevet 7. november 2013 Din mor kan gjerne "kreve" men det er uansett ikke hun som tar denne avgjørelsen. Men tilbakemeldinger fra folk rundt en pasient (familie, venner, kjæreste osv) er viktig for at legen/psykiateren skal gjøre en riktig vurdering. Men han/hun kan ikke legge inn en pasient uten å selv vurdere denne først. Jeg har flere ganger prøvd å få mitt "barn" innlagt - og ut fra min beskrivelse på tlf, blir h*n vurdert psykotisk av legen. Men ved hjemmebesøk eller konsultasjon blir h*n ikke alltid vurdert som det og altså ikke innlagt hver gang. H*n har også vært innlagt på akuttpost og blitt utskrevet (uten å være frisk) og gå rett i mani døgnet rundt hjemme. Selv føler h*n seg ikke syk, så tror jeg ikke alltid det er så lett å vurdere seg selv... Jeg skjønner at du ikke har lyst å bli innlagt, men har du ikke MER lyst å bli frisk, kanskje få et godt og mer normalt liv?? Jeg syns du skal prøve å vri tankene dine mot at de som er rundt deg ønsker det beste for deg og vil deg vel. Så når de som kjenner deg best mener du bør innlegges en stund, selv om du altså ikke føler deg syk, så syns jeg du skal tenke at de ser deg fra en annen side enn du gjør og kanskje innrømme at de kan ha rett. Klem til deg Anonymous poster hash: 4dcaf...6cb 0 Siter
FGT Skrevet 9. november 2013 Skrevet 9. november 2013 (endret) Hvis du er gammel nok, så er det du som bestemmer det. Du må jo da se at dette er til ditt eget beste. Endret 9. november 2013 av FGT 0 Siter
frosken Skrevet 9. november 2013 Skrevet 9. november 2013 Jeg snakket med mamma nettop og hun sa det var hun som hadde satt krav til psykiateren om å legge meg inn.Ofte vil jo de pårørende være dem som tydeligst ser hvor syk en person er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.