Gå til innhold

"Forbudte" fantasier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har seksuelle fantasier om en psykiater. Og jeg lurer på om det er noe jeg bør gjøre noe med, eller trenger jeg ikke bry meg om det?

Psykiateren er overlege på en akutt avdeling jeg i perioder er mye, og da er det han jeg har samtaler med. Jeg hadde også samtaler med han utenom innleggelser, men har ikke det nå! Og det er han som skriver ut den ene medisinen min.  

Jeg vet at det ikke er uvanlig at man kan bli forelsket i terapeuten sin, men dette er bare fantasier tror jeg.

Han er den eneste jeg har klart å snakke åpent med(nesten hvertfall). Og har som regel følt meg hørt og trodd på av han! 

Men jeg har også vært mildt sagt fly forbanna på han og har ønsket han til h.... Og kjenner fortsatt at jeg kan bli sint på han, noen ganger uten grunn egentlig.  Han har tatt mange avgjørelser om meg, tvang og slik. og det er noe som fortsatt irriterer meg, og vet at det mest sannsynlig skjer igjen.

Er på en måte et elsk/hat forhold jeg har til han. 

Hvorfor er det slik at man får seksuelle tanker om en man ikke bør ha det om, og enda rarere en jeg til tider er jævlig forbanna på og nesten hater?

Og hvordan kan man ha så forskjellige følelser om en person?

Hvis dette ikke er det rette forumet, så bare flytt eller fjern det :) Men jeg tenker at sex og psykiatri henger litt sammen!? mulig jeg tar feil altså.

Setter veldig pris på råd og kommentarer :)

Anonymous poster hash: f9c0f...194

Skrevet

AnonymBruker, on 08 Nov 2013 - 01:09, said:

Jeg har seksuelle fantasier om en psykiater. Og jeg lurer på om det er noe jeg bør gjøre noe med, eller trenger jeg ikke bry meg om det?

Psykiateren er overlege på en akutt avdeling jeg i perioder er mye, og da er det han jeg har samtaler med. Jeg hadde også samtaler med han utenom innleggelser, men har ikke det nå! Og det er han som skriver ut den ene medisinen min.

Jeg vet at det ikke er uvanlig at man kan bli forelsket i terapeuten sin, men dette er bare fantasier tror jeg.

Han er den eneste jeg har klart å snakke åpent med(nesten hvertfall). Og har som regel følt meg hørt og trodd på av han!

Men jeg har også vært mildt sagt fly forbanna på han og har ønsket han til h.... Og kjenner fortsatt at jeg kan bli sint på han, noen ganger uten grunn egentlig. Han har tatt mange avgjørelser om meg, tvang og slik. og det er noe som fortsatt irriterer meg, og vet at det mest sannsynlig skjer igjen.

Er på en måte et elsk/hat forhold jeg har til han.

Hvorfor er det slik at man får seksuelle tanker om en man ikke bør ha det om, og enda rarere en jeg til tider er jævlig forbanna på og nesten hater?

Og hvordan kan man ha så forskjellige følelser om en person?

Hvis dette ikke er det rette forumet, så bare flytt eller fjern det :) Men jeg tenker at sex og psykiatri henger litt sammen!? mulig jeg tar feil altså.

Setter veldig pris på råd og kommentarer :)

Kjenner meg igjen i dette. Forbudte følelser. Ikke forelskelse, noe annet. Ambivalensen, godt at noen er sterkere enn en selv. Makt og kjærlighet. Anonymous poster hash: c0864...809
Skrevet

Forbudte fantasier er nok ganske vanlig, i alle fall av og til når kåtheten er som verst. Så at du har det skal du ikke tenke så mye på, bare la de være der, så lenge du ikke finner på dumheter så er vel ikke dette så farlig?

Ofte er forbudte fantasier noe man ikke vil gjøre i virkelgheten også.

Skrevet

Da skal jeg ikke la det plage meg mer, prøve hvertfall:)

Og har ikke tenkt å legge ann på han eller noe slik!

Men har desverre gjort noe dumt :( Sendte en veldig sint melding i fylla til han ,nesten helt ubegrunnet. Og sendte senere en mail der jeg sa unnskyld, og med litt for mye ros til han. Også når jeg hadde drukket ! Men det virket som han tok det veldig pent, men er litt usikker! Føler meg veldig dum :(

Anonymous poster hash: 23fdc...c47

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ingen fantasier er forbudte. Det fine er at en kan fantasere om hva en vil. Det er først når det kommer til ord og handling at en må begrense seg.

Skrevet

Fantasier er fantasier:-)

Jeg tror du skal slette nr. hans i fra din mb så du ikke finner på noe sånt i fylla en gang til. Ha det gjerne oppskrevet ett sted hjemme, på en slik måte at det ikke er lett tilgjengelig, men ikke ha det på mb. din.

Han bryr seg helt sikkert ikke noe om dette, men lurt er det selvsagt ikke. Sørg i alle fall at du aldri kontakter han i fylla.

Skrevet

Men hva når man sier litt for mye. Han forklarer både mitt sinne og anger med å si at jeg er selvkritisk,og pga mitt selvhat ikke tror noen liker meg, vistnok uten grunn.grunner er det nok av. Og sier jeg trenger hjelp. Og jeg har unødvendig lavt selvbilde, og at jeg er veldig ok! Sier også at han forstår at jeg er redd og frustrert ! Men jeg er redd han skjønner jeg tenker på han, dersom han gjør d, hva da ?Vil han ikke snakke me meg da? Eller hvordan fungerer det ? Og han har ved flere anledninger sagt positive ting om mitt utseende, kan han like at jeg fantaserer om han ?

Har ikke nr lagret, men finner det lett :( men SKAL ikke kontakte han i fylla mer!

Skrevet

Og er desverre litt for glad i å drikke, og med en allerrde svekket impulskontroll så gjør jeg ofte ting jeg angrer på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...