Gå til innhold

Alkohol og depresjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vill bare starte med å si at jeg er en jente på 26 med alkoholproblemer.

Det som jeg i tillegg sliter med er at jeg kan å fra å være glad til å legge meg og bare kunne ønske at jeg var død i løpet av 10 min.

Tar orfiril og insovningsmedisin vallergan, med tanke på min urolighet og søvnvansker, kan dette være med på å trigge depresjonen? Vet at alkohol gjør det og, men har hvert deprimert i flere år før drikkingen startet.

Går til samtale en gang i uken med en lege, prøver å hinte til hvor mye dette ødelegger livet mitt, men han skjønner det ikke og jeg klarer ikke å si det.

sliter og med selvskading når jeg er på det verste. Ønsker ikke å bli sett på som innleggelses "materiell" men kan antidep medisiner hjelpe? Skulle og hatt sovemedisin i stedet for innsovningstablett. Og hva må til at jeg kan får dette? Hvordan skal jeg gå frem og hva skal jeg si?

Takk for svar

Anonymous poster hash: 0f649...f28
Frøken hmm..
Skrevet

Trist å høre at du har det vanskelig.

Svingninger fra glad til så å ønske å dø er utrolig slitsomt

Nå er ikke jeg noen ekspert,men d høres ikke ut som en vanlig depresjon.

Ved depresjon så har jeg hørt at man har en varig nedstemthet,som er over tid.og ikke så bråe svingninger.

Selvfølgelig er man mindre deprimert noen dager,men så hurtige svingninger er vell ikke helt vanlig!? Kanskje NHD kan si noe om d!? Jeg har slike svingninger selv, føler ikke at jeg er glad,men "fornøyd"til og bare vil dø!Jeg har Ustabil personøighetsforstyrrelese, der endring i stemmningsleie er ganske vanlig.

Alkohol er ikke helt heldig når man ikke føler seg bra nei. Det gir bare en kortvarigløsning, og kan på sikt gjøre ting mye verre. Og vanskligere å behandle!og kan i tillegg bidra med angst,siden man fort kan gjøre ting som er lite gjennomtenkt. Jeg bruker selv seroquel for å finne en ro,og tar det også for å sovne fortere. Funker bra for meg.

Føler du at du har en terapaut du er trygg på, og stoler på? Hvis du ikke er fornøyd, kanskje du skulle vurdert å byttet?

Hva med å skrive ned det du synest er vansklg å si, og gi det til h'n. D kan være en god startpå det vansklige.

Selvskading i seg selv er ikke et grunnlag for innleggelse! Det er mange som tenker selvmord når de hører selvskading, noe som er en stor misforståelse. Hvis du derimot skader deg med den hensikten å ta ditt eget liv, kan du bli innlagt! En lege vurderer selvmordrisiko, og er det til stede kan han bruke tvang etter at han har prøvd å få til en frivellig innleggelse! Frivellig er å foretrekke, hvis det blir et tema!

Du kan spørre om d er medisiner du kan prøve, er det vansklig skriv det ned og gi det :)

Håper du klarer å åpne deg opp, og får den hjelpen du trenger!

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...