Gå til innhold

Hvordan bli frisk av sf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg øver på å spise normalt. Har kostplan laget av ernæringsfysiolog. Prøver å følge den, Klarer det nesten hvis jeg samtidig går litt ned i vekt. Siden jeg ikke sulter meg så føler jeg at jeg må trene mye.

Tanker om mat og trening er der nesten hele tida. Noen perioder spiser jeg nesten ikke noe, andre perioder er det mye rot. Spiser få matvarer, da går det an å ha oversikt.

Jeg burde ha det best når jeg spiser etter kostlista, men det har jeg ikke. Har det best hvis jeg klarer å være sulten hele tiden. Har lært at det er nødvendig å spise normalt for å gi seg selv mulighet til å fungere. Men å spise normalt skaper mye trøbbel. Frykt for å bli tykkere. Tap av kontroll. Fettet velter seg utover.

Hvordan har dere andre som har hatt spiseproblematikk blitt friske? Blir dere friske? Hvor lang tid tok det? Hva gjorde dere? Anonymous poster hash: 40f5d...c81

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den viktigste og beste måten å bli kvitt se på, er å gå opp i vekt til minimum bli 20.

Skrevet

Hjelper ikke med BMI 20 hvis du ikke arbeider med de bakenforliggende årsakene. Jeg nådde BMI 20 og da tok andre symptomer overhånd som selvskading og vrangforestillinger

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hjelper ikke med BMI 20 hvis du ikke arbeider med de bakenforliggende årsakene. Jeg nådde BMI 20 og da tok andre symptomer overhånd som selvskading og vrangforestillinger

Det er korrekt. Men første steg i en bahandlingsstafett er å korrigere sykelig undervekt. Deretter må psykoterapien komme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...