Gå til innhold

NHD - Har du prøvd noen medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du prøvd noen medisiner innenfor psykiatriske områder, sovepiller eller benzoer?

Må leger prøve noe underveis i studiene så de faktisk vet hva de snakker om?

B)

Anonymous poster hash: f8482...e37
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingen krav til utprøving.

Men jeg har prøvd ulike medisiner.

Antipsykotika, antidepressiva, angstdempere, sovemedisiner, allergimedisiner (Vallergan), og opiater. Ja, jeg har prøvd dem lenge nok til å kjenne bivirkningene på alle og virkningen på mange.

Skrevet

Av ren nysgjerrighet eller i håp om å kunne få et bedre liv ved å kunne "skreddersy" seg selv slik man ønsker? Eller for å kunne vite hvordan ting du foreskriver oppleves?

Skrevet

Antipsykotika, antidepressiva, angstdempere, sovemedisiner, allergimedisiner (Vallergan), og opiater. Ja, jeg har prøvd dem lenge nok til å kjenne bivirkningene på alle og virkningen på mange.

Jøss. Det får man si.

Bare ikke bli helt som dr. House nå da :-)

Var dette gjort av ren akademisk interesse?

Skrevet

Hei!

:) Hvorfor har du gjort det?

Jeg spurte min psykiater om hun hadde prøvd medisiner som hun foreskriver og hun svarte 

"nei jeg har ikke symptomer som de skal virke på",

Jeg spurte fordi jeg selv ville prøvd, jeg er veldig nysgjerrig på virkningsmekanismer, kanskje vi er litt like vi to  ;)

Skrevet

Av ren nysgjerrighet eller i håp om å kunne få et bedre liv ved å kunne "skreddersy" seg selv slik man ønsker? Eller for å kunne vite hvordan ting du foreskriver oppleves?

For å vite hvordan det oppleves, og for bedre å kunne fortelle pasientene hva de kan forvente.

Unntak: Seks dager på Dolcontin før operasjon. Kun for min egen del, men særdeles nyttig!

Skrevet

For å vite hvordan det oppleves, og for bedre å kunne fortelle pasientene hva de kan forvente.

Unntak: Seks dager på Dolcontin før operasjon. Kun for min egen del, men særdeles nyttig!

Var det vanskelig å slutte å ta det?

Skrevet

Var det vanskelig å slutte å ta det?

Nei, det var helt uproblematisk. Jeg var jo plutselig smertefri :-)

Skrevet

Nei, det var helt uproblematisk. Jeg var jo plutselig smertefri :-)

Huff, var du alvorlig syk? :(

Skrevet (endret)

Huff, var du alvorlig syk? :(

Unnskyld. Har ikke noe med det :) det var bare en spontan reaksjon jeg burde avstått frA.

Endret av hww
Skrevet

Unnskyld. Har ikke noe med det :)

Tror nok at leger har et relativt avslappet forhold til slike spørsmål, så jeg tror ikke du trenger å beklage :-)

Skrevet

Tror nok at leger har et relativt avslappet forhold til slike spørsmål, så jeg tror ikke du trenger å beklage :-)

Det ble bare litt kleint :)

Skrevet

Det ble bare litt kleint :)

Skjønner.

Jeg lurer mer på om valget av smertestillende, Dol-contin, var tilfeldig :-)

Skrevet

Skjønner.

Jeg lurer mer på om valget av smertestillende, Dol-contin, var tilfeldig :-)

Vet ikke. Ble bare bekymret da jeg leste at kreftpasienter bruker det :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...