AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 Skrevet 11. november 2013 Har du prøvd noen medisiner innenfor psykiatriske områder, sovepiller eller benzoer? Må leger prøve noe underveis i studiene så de faktisk vet hva de snakker om? Anonymous poster hash: f8482...e37 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2013 Skrevet 11. november 2013 Det er ingen krav til utprøving. Men jeg har prøvd ulike medisiner. Antipsykotika, antidepressiva, angstdempere, sovemedisiner, allergimedisiner (Vallergan), og opiater. Ja, jeg har prøvd dem lenge nok til å kjenne bivirkningene på alle og virkningen på mange. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 Skrevet 11. november 2013 Av ren nysgjerrighet eller i håp om å kunne få et bedre liv ved å kunne "skreddersy" seg selv slik man ønsker? Eller for å kunne vite hvordan ting du foreskriver oppleves? Anonymous poster hash: f8482...e37 0 Siter
ISW Skrevet 11. november 2013 Skrevet 11. november 2013 Det er ingen krav til utprøving. Men jeg har prøvd ulike medisiner. Antipsykotika, antidepressiva, angstdempere, sovemedisiner, allergimedisiner (Vallergan), og opiater. Ja, jeg har prøvd dem lenge nok til å kjenne bivirkningene på alle og virkningen på mange. Jøss. Det får man si. Bare ikke bli helt som dr. House nå da :-) Var dette gjort av ren akademisk interesse? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 11. november 2013 Skrevet 11. november 2013 Det er ingen krav til utprøving. Men jeg har prøvd ulike medisiner. Antipsykotika, antidepressiva, angstdempere, sovemedisiner, allergimedisiner (Vallergan), og opiater. Ja, jeg har prøvd dem lenge nok til å kjenne bivirkningene på alle og virkningen på mange. Hei! Hvorfor har du gjort det? Jeg spurte min psykiater om hun hadde prøvd medisiner som hun foreskriver og hun svarte "nei jeg har ikke symptomer som de skal virke på", Jeg spurte fordi jeg selv ville prøvd, jeg er veldig nysgjerrig på virkningsmekanismer, kanskje vi er litt like vi to 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2013 Skrevet 11. november 2013 Av ren nysgjerrighet eller i håp om å kunne få et bedre liv ved å kunne "skreddersy" seg selv slik man ønsker? Eller for å kunne vite hvordan ting du foreskriver oppleves? Anonymous poster hash: f8482...e37 For å vite hvordan det oppleves, og for bedre å kunne fortelle pasientene hva de kan forvente. Unntak: Seks dager på Dolcontin før operasjon. Kun for min egen del, men særdeles nyttig! 0 Siter
Beverly123 Skrevet 13. november 2013 Skrevet 13. november 2013 For å vite hvordan det oppleves, og for bedre å kunne fortelle pasientene hva de kan forvente. Unntak: Seks dager på Dolcontin før operasjon. Kun for min egen del, men særdeles nyttig! Var det vanskelig å slutte å ta det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. november 2013 Skrevet 13. november 2013 Var det vanskelig å slutte å ta det? Nei, det var helt uproblematisk. Jeg var jo plutselig smertefri :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 13. november 2013 Skrevet 13. november 2013 Nei, det var helt uproblematisk. Jeg var jo plutselig smertefri :-) Huff, var du alvorlig syk? 0 Siter
Gjest Skrevet 13. november 2013 Skrevet 13. november 2013 (endret) Huff, var du alvorlig syk? Unnskyld. Har ikke noe med det det var bare en spontan reaksjon jeg burde avstått frA. Endret 13. november 2013 av hww 0 Siter
ISW Skrevet 13. november 2013 Skrevet 13. november 2013 Unnskyld. Har ikke noe med det Tror nok at leger har et relativt avslappet forhold til slike spørsmål, så jeg tror ikke du trenger å beklage :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 13. november 2013 Skrevet 13. november 2013 Tror nok at leger har et relativt avslappet forhold til slike spørsmål, så jeg tror ikke du trenger å beklage :-) Det ble bare litt kleint 0 Siter
ISW Skrevet 13. november 2013 Skrevet 13. november 2013 Det ble bare litt kleint Skjønner. Jeg lurer mer på om valget av smertestillende, Dol-contin, var tilfeldig :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 13. november 2013 Skrevet 13. november 2013 Skjønner. Jeg lurer mer på om valget av smertestillende, Dol-contin, var tilfeldig :-) Vet ikke. Ble bare bekymret da jeg leste at kreftpasienter bruker det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.