laban Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 ...for ca. ti år siden, ville denne artikkelen vakt stor interesse:http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Skal-du-velge-riktig-kalender-i-ar_-bor-du-se-etter-kvalitet-7370672.htmlSå jeg poster den av nostalgiske årsaker.Og siden ingen har spurt ennå: NRKs julekalender er "Jul i Svingen" i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 ...for ca. ti år siden, ville denne artikkelen vakt stor interesse:http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Skal-du-velge-riktig-kalender-i-ar_-bor-du-se-etter-kvalitet-7370672.html Så jeg poster den av nostalgiske årsaker. Og siden ingen har spurt ennå: NRKs julekalender er "Jul i Svingen" i år. Hadde håper på skomaker Andersen. Det er lenge siden nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Hadde håper på skomaker Andersen. Det er lenge siden nå.Den kommer ikke tilbake som ordinær adventskalender, det har NRK bestemt. Den regnes som for gammel, men den finnes på DVD, bl.a. i nrkbutikken.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Ja, lite debatt om adventskalendere i år! Jul i Svingen blir koselig :-) Må få snakket med ungene om kalendere i år. Tenker det blir en helt plain sjokoladekalender til dem i år ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Må få snakket med ungene om kalendere i år. Tenker det blir en helt plain sjokoladekalender til dem i år ;-)Du vet sikkert at du kan lage sjokoladekalender med eget foto? Mange av "fotogave"-sidene til de store firmaene tilbyr det. Ifølge min sønn er sjokoladekulene spiselige. Se f.eks. http://foto.elkjop.no eller fotoleverandøren du liker å bruke.Det blir litt mer personlig (og mye dyrere...) enn en sjokoladekalender fra Rimi. Endret 12. november 2013 av laban 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg sliter maksimalt med adventskalenderne i år - vi ble enige om å droppe pakkekalender og ungene fikk velge hva de ville ha istedet. Jentungen gikk først for Littlest Pet Shop mens guttungen ville ha Smarties. Kjøpte Smarties og jentungen endret mening og ville ha likedan. Før jeg fikk rotet meg til å kjøpe en til ble de tatt av markedet fordi det ikke sto på dem at de kunne inneholde spor av peanøtter! Vi snakker her om en svært kresen unge som ikke liker kindersjokolade, ikke haribo og som ikke vil ha den kjipe tikronersen fra Rimi når broren har fått den dyre Smartiesen... *sukk* Ser ut til at jeg må tråle kiosker og se om jeg finner diverse småsmarties og legge i kalenderposer. Neste år skal jeg kjøpe samtidig til begge om de fortsatt skal ha kalender da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg har gått over til Flaxkalender til minstemann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Her går det i år som de siste par årene i pakkekalender.dk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Du vet sikkert at du kan lage sjokoladekalender med eget foto? Mange av "fotogave"-sidene til de store firmaene tilbyr det. Ifølge min sønn er sjokoladekulene spiselige. Se f.eks. http://foto.elkjop.no eller fotoleverandøren du liker å bruke. Det blir litt mer personlig (og mye dyrere...) enn en sjokoladekalender fra Rimi. Nei, dette har jeg aldri hørt om. Det er imidlertid ikke aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Må få snakket med ungene om kalendere i år. Tenker det blir en helt plain sjokoladekalender til dem i år ;-) Ikke snakke, bare meddele. Hilsen God Hukommelse... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Ikke snakke, bare meddele. Hilsen God Hukommelse... Det er nok et godt råd ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Min egenbroderte (!) pakkekalender må selvsagt opp på veggen. Men med så stor sønn blir det vel i år som de siste par årene en lett blanding av tikroners skrapelodd og små godisbiter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Min egenbroderte (!) pakkekalender må selvsagt opp på veggen. Men med så stor sønn blir det vel i år som de siste par årene en lett blanding av tikroners skrapelodd og små godisbiter. ...og her i huset er sønnen blitt så stor at det nok hadde vært mest populært med en kasse med juleøl ;-) Men, blir nok som hos deg, skrapelodd og snop (som det har vært tidligere også forsåvidt). Antageligvis kommer han til å si at jeg ikke skal lage - men tror også han kommer til å åpne hver morgen likevel ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg er så lykkelig fordi 24:3=8 det blir 8 pakker på hver og likevel sliter jeg med å finne på noe.. tror jeg skal trappe ned på mine egne krav i år... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Jeg er så lykkelig fordi 24:3=8 En STOR fordel med at vi avslutter etter 24 dager (og ikke 25 som i mange andre land) er at det går an å dele en kalender på både 2, 3, 4 og 6 (og 8) barn ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 ...og her i huset er sønnen blitt så stor at det nok hadde vært mest populært med en kasse med juleøl ;-) Men, blir nok som hos deg, skrapelodd og snop (som det har vært tidligere også forsåvidt). Antageligvis kommer han til å si at jeg ikke skal lage - men tror også han kommer til å åpne hver morgen likevel ;-) Det er jo herlig at de liker tradisjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 En STOR fordel med at vi avslutter etter 24 dager (og ikke 25 som i mange andre land) er at det går an å dele en kalender på både 2, 3, 4 og 6 (og 8) barn ;-) Ja, men har inntrykk av at de fleste jeg kjenner ikke fordeler dagene mellom barna, men har 48/72/96 pakker... Høres slitsomt ut! Og dyrt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Ja, men har inntrykk av at de fleste jeg kjenner ikke fordeler dagene mellom barna, men har 48/72/96 pakker... Høres slitsomt ut! Og dyrt. Vi har kjørt pakkekalender med 72 pakker i alle år, og nå er det slutt. I dag meddelte jeg barna at i år blir det ikke pakkekalender, men de skulle få kjøpe hver sin kalender, og må nå bli enige om de skal ha Haribo, Smarties eller noe annet. Hun minste ble veldig lei seg, og det forstår jeg jo. Men jeg sa jo at vi skulle finne på masse koselige ting i adventstiden selv om vi ikke hadde pakkekalender, men det var visst hardt å svelge for 9-åringen at det var slutt på den koselige tradisjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Vil bare takke for denne tråden ! Den fikk meg ut av den årlige "har ikke mine barn også fortjent pakkekalender/er ikke jeg en slik supermor som alle andre som gleder barna sine med det". Før jeg fikk barn, leste jeg her, hørte venner klage, og lovte meg selv at jeg aldri skulle begynne med pakkekalender. Men samtidig har jeg jo litt lyst, man vil jo glede barna og ha en flott adventstid, og det er jo flere småting de godt kunne fått og som både er nyttig og de ville blitt glad for, det er bare det at jeg har ikke liggende 24 x 2 slike småting. Så hvert år holder jeg meg hard, og minner meg på løftet, at dette er noe jeg ikke må begynne med! Gjør jeg det i år, må jeg gjøre det til neste år. Istedet har de verdens fineste (fysiske) kalender, og inne i den legger jeg én liten godteriting eller minirosineske. Ferdig. De tingene som jeg kunne ha pakket inn, kan havne i julestrømpa i stedet, og ny tannbørste kan de få en kveld tannpussen er et ork, pepperkakeformer kan de få når vi skal bake pepperkaker osv. *notat til meg selv: aldri begynn med pakkekalender, aldri kjøp dyr lego-playmo-petshop-tull. Er likevel en god mor* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg synes fortsatt det er hyggelig å lage pakkekalender. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.