laban Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 *notat til meg selv: aldri begynn med pakkekalender, aldri kjøp dyr lego-playmo-petshop-tull. Er likevel en god mor*Som jeg har skrevet her mange ganger før: Mine barn har aldri fått pakkekalender, og min nå voksne datter tuller med at hun fremdeles sliter med ettervirkningene ;-)(Og jeg tuller tilbake med at hvis hun gjør meg til mormor, skal jeg selvfølgelig gi barnebarna pakkekalender... Hun har selv ingen planer om å starte opp med verken barn eller pakker.)Dette er ingen stor ideologisk greie for meg, det er bare hyggelig hvis noen klarer å ha denne tradisjonen selv om jeg selv gjerne vil slippe akkurat den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 17-åringen her synes jeg skal mekke pakkekalender. Er visst ikke så nøye hva det er i den heller, det er tydeligvis prinsippet som teller. Kanskje jeg skulle ha en god del aktiviteter, i god gammel dol-ånd, hun ville sikkert bli hoppende glad for en lapp med 'i dag er det din tur til å ta oppvasken' og tilsvarende. Jeg gikk i pakkekalenderfella i fjor, med 2*24 pakker, for første gang noensinne, forøvrig. Og for å virkelig gjøre fallhøyden stor klarte jeg å finne matchende pakker til 6- og 16-åringen.... Hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg synes fortsatt det er hyggelig å lage pakkekalender. Jeg tror jeg ville vært flinkere til å synes at det var hyggelig å lage det hvis jeg skulle lagd litt mer frivillig til tantebarn enn mine egne barn - i den tiden da det av en eller annen grunn alltid har vært supertravelt både på jobb og hjemme med barna ;-) Pakkene ble som regel pakket inn til langt på natt til 1.des 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Vi har kjørt pakkekalender med 72 pakker i alle år, og nå er det slutt. I dag meddelte jeg barna at i år blir det ikke pakkekalender, men de skulle få kjøpe hver sin kalender, og må nå bli enige om de skal ha Haribo, Smarties eller noe annet. Hun minste ble veldig lei seg, og det forstår jeg jo. Men jeg sa jo at vi skulle finne på masse koselige ting i adventstiden selv om vi ikke hadde pakkekalender, men det var visst hardt å svelge for 9-åringen at det var slutt på den koselige tradisjonen. Det hadde jeg nok ikke hatt samvittighet til Men, du har vel hatt noen ekstra utfordringer med disse pakkekalendrene såvidt jeg husker... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Som jeg har skrevet her mange ganger før: Mine barn har aldri fått pakkekalender, og min nå voksne datter tuller med at hun fremdeles sliter med ettervirkningene ;-) Hehe,- sånn er det med min voksne datter også - ikke med pakkekalender, for det har de fått,- her er det mer "harrytur" som visst mangler i almenndannelsen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hehe,- sånn er det med min voksne datter også - ikke med pakkekalender, for det har de fått,- her er det mer "harrytur" som visst mangler i almenndannelsen... Er Harrytur og allmenndannelse to ord som bør nevnes i samme setning? Er ikke det strengt tatt to motsetninger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Da barna var minder hadde pakkekalenderne en funksjon: På den tiden var de veldig trege med å stå opp og kle på seg. Når de ikke fikk åpne før de var klare, skjedde påkledningen i en fart . De siste årene har vi bestilt kalendere med ferdig innpakkede pakker fra pakkekalender.dk, og kanskje supplert med noen gaver (og erstattet de litt kjedelige), og da er det ingen jobb (annet enn å huske å bestille i tide...). Ikke så personig som helt selvlaget, selvfølgelig, men det synes jeg var noe ordentlig pes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Da barna var minder hadde pakkekalenderne en funksjon: På den tiden var de veldig trege med å stå opp og kle på seg. Når de ikke fikk åpne før de var klare, skjedde påkledningen i en fart . De siste årene har vi bestilt kalendere med ferdig innpakkede pakker fra pakkekalender.dk, og kanskje supplert med noen gaver (og erstattet de litt kjedelige), og da er det ingen jobb (annet enn å huske å bestille i tide...). Ikke så personig som helt selvlaget, selvfølgelig, men det synes jeg var noe ordentlig pes. Jeg kjøpte kalendergaver fra det nettstedet i fjor, og de var da virkelig ikke ferdig innpakket!? Husker jeg satt i timevis og pakket inn de gavene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg kjøpte kalendergaver fra det nettstedet i fjor, og de var da virkelig ikke ferdig innpakket!? Husker jeg satt i timevis og pakket inn de gavene... Du må bestille innpakking - det koster vel 100 kr. ekstra totalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 17-åringen her synes jeg skal mekke pakkekalender. Jeg skvatt skikkelig da jeg leste "17-åringen". For det kan jo ikke stemme. Helt umulig. Men så måtte jeg minne meg sjøl om at det ikke er så innmari lenge til Guttungen fyller 15... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg har laga pakkekalender til alle tre ungene, i år som ifjor. Det trenger ikke bli dyrere enn vanlige kalendere om man kjøper bare småtterier. På Europrix kjøpte jeg tre poser med sjokoladejulekuler. Det var ca 12 juletrekuler i hver pose - dvs at i tolv av pakkene får de sjokolade. I tillegg blir det hårstrikker, myke sokker fra Nille, neglelakker (tre stk neglelakker koster 39 kr på Cubus), ørepynt (et brett med ni par ørepynt kosta 99 kr på Cubus, og de får et par pr dag). Ungene ville helst ha pakkekalender selv om de vet de får "bare" småtterier i den, men like spennende er det Den 24.desember får de en litt større gave i kalenderen, men den har jeg ikke kjøpt ennå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg har laga pakkekalender til alle tre ungene, i år som ifjor. Det trenger ikke bli dyrere enn vanlige kalendere om man kjøper bare småtterier. På Europrix kjøpte jeg tre poser med sjokoladejulekuler. Det var ca 12 juletrekuler i hver pose - dvs at i tolv av pakkene får de sjokolade. I tillegg blir det hårstrikker, myke sokker fra Nille, neglelakker (tre stk neglelakker koster 39 kr på Cubus), ørepynt (et brett med ni par ørepynt kosta 99 kr på Cubus, og de får et par pr dag). Ungene ville helst ha pakkekalender selv om de vet de får "bare" småtterier i den, men like spennende er det Den 24.desember får de en litt større gave i kalenderen, men den har jeg ikke kjøpt ennå Det er grenser for hvor mye hårstrikk (vi har bøttevis fra før), viskelær og vaskekluter ungene trenger så i år har vi kuttet ut pakkekalender. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Det er grenser for hvor mye hårstrikk (vi har bøttevis fra før), viskelær og vaskekluter ungene trenger så i år har vi kuttet ut pakkekalender. Her får vi aldri nok av hårstrikker (har tre ganger så mange døtre som deg ) - og viskelær og vaskekluter har jeg ikke pakka inn Ungene fikk velge, og da ble det slik. De har geniale poser med tall på på Nille, så alt var pakka inn på en halvtime Hos faren har de valgt sjokoladekalender, og de ville gjerne ha noe annet hos meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Hehe,- sånn er det med min voksne datter også - ikke med pakkekalender, for det har de fått,- her er det mer "harrytur" som visst mangler i almenndannelsen... Jeg kasta inn håndkleet og tok med sønn på Harrytur da han var 14. Han påsto da han var den eneste på trinnet som aldri hadde vært på Harrytur!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Da barna var minder hadde pakkekalenderne en funksjon: På den tiden var de veldig trege med å stå opp og kle på seg. Når de ikke fikk åpne før de var klare, skjedde påkledningen i en fart . De siste årene har vi bestilt kalendere med ferdig innpakkede pakker fra pakkekalender.dk, og kanskje supplert med noen gaver (og erstattet de litt kjedelige), og da er det ingen jobb (annet enn å huske å bestille i tide...). Ikke så personig som helt selvlaget, selvfølgelig, men det synes jeg var noe ordentlig pes. Kjenner veldig igjen dette med å kickstarte unger om morgenen Avtar dog etterhvert. Veldig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg har laga pakkekalender til alle tre ungene, i år som ifjor. Det trenger ikke bli dyrere enn vanlige kalendere om man kjøper bare småtterier. På Europrix kjøpte jeg tre poser med sjokoladejulekuler. Det var ca 12 juletrekuler i hver pose - dvs at i tolv av pakkene får de sjokolade. I tillegg blir det hårstrikker, myke sokker fra Nille, neglelakker (tre stk neglelakker koster 39 kr på Cubus), ørepynt (et brett med ni par ørepynt kosta 99 kr på Cubus, og de får et par pr dag). Ungene ville helst ha pakkekalender selv om de vet de får "bare" småtterier i den, men like spennende er det Den 24.desember får de en litt større gave i kalenderen, men den har jeg ikke kjøpt ennå Det er litt lettere å finne småting til halvstore jenter enn gutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Det er litt lettere å finne småting til halvstore jenter enn gutter. Det har du helt rett i!! Tror aldri jeg hadde greid å finne noe til en gutt .... uansett alder... Hadde blitt en mye dyrere kalender 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Er Harrytur og allmenndannelse to ord som bør nevnes i samme setning? Er ikke det strengt tatt to motsetninger? Mer allmenn enn dannelse, skal være enig i det :-) Uansett - det er svært få her på østlandet som ikke har vært på harrytur... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Det har du helt rett i!! Tror aldri jeg hadde greid å finne noe til en gutt .... uansett alder... Hadde blitt en mye dyrere kalender Ja, det er mye vanskeligere å finne rimelig gaver til en gutt. Jeg har av og til pakket inn mange CD'er, og da kan totalsummen bli litt vel høy;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Ja, det er mye vanskeligere å finne rimelig gaver til en gutt. Jeg har av og til pakket inn mange CD'er, og da kan totalsummen bli litt vel høy;-) Evt får man kjøpe flere skrapelodd til 10 kr stk Forresten fant jeg drømmejulekalenderen til døtrene mine idag, men for sent for i år, så det får evt bli neste år.. Kanskje noen har bruk for tipset? : http://www.makeupmekka.no/makeup-butikken/10-kroners-marked/3-pack-cool-summer-party-nails.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.