Gå til innhold

Hva skal jeg velge å tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til samtaler innimellom til en sykepleier ved psykiatritjenesten her hvor jeg bor. Jeg bor på et lite sted. Hun er visst spesialsykepleier etter som jeg kan se av jobb-beskrivelsen hennes i en brosjyre ifra psykiatritjenesten her i bygda.

Etter at jeg fortalte henne om min schizofreni.diagnose så ble hun veldig overrasket, det var som om det kom uventet på henne.

Jeg har prøvd å ringe henne et par ganger etterpå, men hun tar ikke telefonen eller hun ringer ikke tilbake.

Da begynner jeg å lure: Kan hun ikke noe om denne diagnosen slik at hun ikke vil begi seg ut på et ukjent område, jeg mener, vi er jo folk vi som har denne diagnosen også...så jeg har jo kunnet fortsette samtalene jeg hadde med henne, som før.

Har hun en bestemt oppfatning om hvordan mennesker med denne diagnosen er?Jeg får ikke noe svar på dette når hun ikke tar telefonen.

Jeg bør kanskje finne meg noen andre å ringe til dersom jeg har behov.

Anonymous poster hash: 024d9...df1
Skrevet (endret)

Dette høres merkelig ut for meg. Hun kunne sagt ærlig at hun ikke følte seg godt nok kvalifisert for samtaler med deg lenger, men når folk, og da de som jobber i helsevesenet  som bare trekker seg unna uten noen forklaring, er jo ikke bra. Tror du at du kan ha sagt noe, eller gjort noe som kan ha gjort henne slik. Bare at du forteller henne om en diagnose er ikke grunn nok til å trekke seg bort. Hun kan selvfølgelig hat det veldig travelt, og derfor ikke har fått kontakt med henne. 

Endret av FGT
Skrevet

Jeg har gått til samtaler innimellom til en sykepleier ved psykiatritjenesten her hvor jeg bor. Jeg bor på et lite sted. Hun er visst spesialsykepleier etter som jeg kan se av jobb-beskrivelsen hennes i en brosjyre ifra psykiatritjenesten her i bygda.

Etter at jeg fortalte henne om min schizofreni.diagnose så ble hun veldig overrasket, det var som om det kom uventet på henne.

Jeg har prøvd å ringe henne et par ganger etterpå, men hun tar ikke telefonen eller hun ringer ikke tilbake.

Da begynner jeg å lure: Kan hun ikke noe om denne diagnosen slik at hun ikke vil begi seg ut på et ukjent område, jeg mener, vi er jo folk vi som har denne diagnosen også...så jeg har jo kunnet fortsette samtalene jeg hadde med henne, som før.

Har hun en bestemt oppfatning om hvordan mennesker med denne diagnosen er?Jeg får ikke noe svar på dette når hun ikke tar telefonen.

Hei!

Hun er opptatt, det er et godt tegn på at hun følger sine arbeidsrutiner og har høy arbeidsmoral.

Hun har nok ekstra utdanning innen psykiatri og forholder seg nok greit til det.

Det fins nok en logisk forklaring på at hun ikke har hatt tid til å ringe deg.

Vær glad hun ikke svarer med en gang, hadde hun gjort det, ville det vært et mulig tegn på at hun ikke tar sitt arbeide på alvor. En hver ansatt som gjør sin plikt, følger opp sine avtaler og ringer tilbake når de har tid, men de bør ha det travelt, det er sånn systemet er.

Skrevet

"Da begynner jeg å lure:" Ikke begynne å lure. Vent til du får snakket med henne. Konfronter henne med dine bekymringer og tanker, men vent til du hører hva hun sier. Legg igjen en beskjed til henne, hun er mest trolig knyttet til en base, hjemmesykepleien eller noe slikt. Forsøk der, og/eller legg igjen beskjed på svareren om at hun må ringe deg tilbake.

Det kan være et hundretalls grunner til at hun ikke tar telefonen, forsøk så godt du klarer å ikke kaste bort energien din før du virkelig trenger den.

Skrevet

"Da begynner jeg å lure:" Ikke begynne å lure. Vent til du får snakket med henne. Konfronter henne med dine bekymringer og tanker, men vent til du hører hva hun sier. Legg igjen en beskjed til henne, hun er mest trolig knyttet til en base, hjemmesykepleien eller noe slikt. Forsøk der, og/eller legg igjen beskjed på svareren om at hun må ringe deg tilbake.

Det kan være et hundretalls grunner til at hun ikke tar telefonen, forsøk så godt du klarer å ikke kaste bort energien din før du virkelig trenger den.

Godt svar!

Skrevet

Er det lenge siden forrige samtale? Det kan være mange årsaker til at ho ikke svarer om det er snakk om ei uke eller to; det kan være ferie, egen sykdom, barns sykdom, kurs, permisjon osv.

Har du ringt psykiatritjenesten sentralt? Der får du sikkert informasjon om ho er midlertidig fraværende. Har dere avtalt neste møte?

Tviler på at det har noe med diagnosen din å gjøre. Som du sjøl er inne på er du neppe aleine med denne diagnosen i din kommune, og vedkommende har med stor sannsynlighet erfaring med dette. Dessuten har dere allerede hatt samtaler. Om ho føler at dette er utenfor hennes kompetanseområde, ville ho sikkert sagt fra om det. Om ikke annet ville hennes arbeidsgiver (psykiatritjenesten) gitt deg beskjed og tilbudt deg andre alternativer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...