Gå til innhold

NHD - Selvskading?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skrev i en annen tråd at medisinkutt i den sammenheng var likt med Selvskading.

Jeg har nå sluttet på ap etter 3 sammenhengende år. Også tatt ap i perioder før. Uspesifisert psykoselidelse og ptsd.

Før igangsetting av depotmedisin (cisordinol) i 2010 har jeg hatt psykotiske perioder tilbake til -97 og utallige innleggelser i akuttpost fra 2004 til i år.

Er det helt usannsynlig at dette går bra?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er dessverre meget usannsynlig at det går bra.

Hvis en derimot trapper svært langsomt ned og til slutt aksepterer at en må bruke en liten dose resten av livet, kan mange oppleve at de klarer nettopp det. Doser som er så lave at de færreste merker en eneste bivirkning, men stor nok til å beskytte mot tilbakefall.

Skrevet

Ja, det er dessverre meget usannsynlig at det går bra.

Hvis en derimot trapper svært langsomt ned og til slutt aksepterer at en må bruke en liten dose resten av livet, kan mange oppleve at de klarer nettopp det. Doser som er så lave at de færreste merker en eneste bivirkning, men stor nok til å beskytte mot tilbakefall.

Jeg sluttet uten nedtrapping på 150 mg/10dag...på eget initiativ. Legen vil holde kontakten med meg to ganger i måneden. I tillegg har jeg psykiater på dps og psykepleier i kommunen. Jeg har et håp om at jeg skal greie dette.

Min motivasjon? Vektreduksjon og det faktum at jeg ikke fungerte optimalt på medisin. Jeg levde mer harmonisk, men greide ikke å stå i arbeidsrettet tiltak likevel. Ikke en gang 50%.

Da kan jeg like gjerne gå uten medisin og spare meg for bivirkninger og ekle sprøyter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...