Gå til innhold

Hva er forskjellen på lamictal og andre medsiner mot svingninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet det brukes mot epilepsi og mot svingninger også. men hvordan svingninger? hva er forskjell på lamictal og andre medsiner mot svingninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lamictal hjelper mest mot depresjon hos bipolare, Orfiril hjelper mest mot mani, Litium hjelper både mot depresjon og mani.

Anonymous poster hash: 74d0a...53d
Skrevet

Lamictal hjelper mest mot depresjon hos bipolare, Orfiril hjelper mest mot mani, Litium hjelper både mot depresjon og mani.

Anonymous poster hash: 74d0a...53d

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Er det normalt å få skjelvninger og uvelhet når man slutter brått med psykiske medsiner?

Skrevet

Er det normalt å få skjelvninger og uvelhet når man slutter brått med psykiske medsiner?

ja jeg fikk skjelvinger da jeg sluttet med abilify

Skrevet

ja jeg fikk skjelvinger da jeg sluttet med abilify

Skjønner. Den jeg også har sluttet med. Føler meg rett og slett fysisk dårlig. Vet du om det samme skjer om jeg slutter med lamictal i tilegg?

Skrevet

Skjønner. Den jeg også har sluttet med. Føler meg rett og slett fysisk dårlig. Vet du om det samme skjer om jeg slutter med lamictal i tilegg?

for meg var det uproblematisk å slutte med lamictal.

Skrevet

for meg var det uproblematisk å slutte med lamictal.

Det er bra å høre. Men går du på medisiner nå da? Eller sluttet du for alltid?

Skrevet

Jeg gikk på litium så klarte meg helt fint uten lamictal. Abilify måtte jeg starte med igjen fordi jeg ble dårlig.

Skrevet

Jeg gikk på litium så klarte meg helt fint uten lamictal. Abilify måtte jeg starte med igjen fordi jeg ble dårlig.

Valgte du det selv fordi du ble dårlig?

Skrevet

Tror ikke du skal slutte brått på lamictal.

Skrevet

Tror ikke du skal slutte brått på lamictal.

hvorfor ikke?

Skrevet

hvorfor ikke?

Fordi du kan få epileptiske anfall. Du bør i alle fall trappe ned. 

Skrevet

Fordi du kan få epileptiske anfall. Du bør i alle fall trappe ned. 

åja da så.. skummelt uansett

Skrevet

Vet du om det samme skjer om jeg slutter med lamictal i tilegg?

Dette er hentet fra felleskatalogen:

Ikke avbryt behandling med Lamictal uten råd fra legen.

Lamictal skal tas så lenge som legen anbefaler det. Ikke slutt med mindre legen råder deg til å slutte.

.

Dersom du tar Lamictal for epilepsi.

Ved avlutning av behandling er det viktig å redusere dosen gradvis over ca. 2 uker. Dersom du brått slutter å ta Lamictal kan epilepsien komme tilbake eller forverres.

.

Dersom du tar Lamictal for bipolar lidelse.

Det kan ta noe tid før Lamictal virker, og det er derfor usannsynlig at du vil føle deg bedre med en gang. Dersom du slutter å ta Lamictal må dosen ikke reduseres gradvis. Men det er likevel viktig å snakke med legen før du slutter å ta Lamictal.

Jeg opplevde selv ingen problemer da jeg gikk tom for lamictal og derfor sluttet brått, men jeg merket det godt i form av sterk og vedvarende hodepine når jeg startet opp igjen noen døgn senere. For ordensskyld startet jeg med halv dose etter NHD sin anbefaling og jeg vil ikke råde andre til å prøve det samme.  

Anonymous poster hash: 330de...502

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...