Gå til innhold

Auke medisineringa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har nu gått på Zoloft 100mg i 3 veker. Dei siste tre dagene har eg merka noko effekt, ved at eg har fått tilbake motivasjon til å trene, spise sunt og ikkje bekymre meg så mykje for ting. Men eg føler meg ikkje direkte glad. Kor lenge bør ein stå på denne dosen før ein har fått full effekt og eventuelt kan auke på?

Anonymous poster hash: 345df...75e
Skrevet

Du bør spørre legen din om en blodprøve for å måle serumkonsentrasjonen av medisinen og avtale dosering deretter.

Med Zoloft er det ganske individuelt hvor stor dose man trenger. Generelt trengs det høyere dose mot angst og tvangstanker enn mot depresjon.

Målet er at symptomene skal vekk. Det er synd om man går og hangler på en halveffektiv dose. Jeg må langt over 200 mg selv for å få effekt, men alle er forskjellige. Hør med legen din og vær tålmodig :-) Du vil bli bra igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...