Gå til innhold

Aspergere og "oppfattet alder"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at mange/de fleste med Asperger blir oppfattet som yngre enn det de virkelig er? Skyldes dette kun utseende, eller også oppførsel?

Anonymous poster hash: d11d5...29a
Skrevet

Er det slik at mange/de fleste med Asperger blir oppfattet som yngre enn det de virkelig er? Skyldes dette kun utseende, eller også oppførsel?

Anonymous poster hash: d11d5...29a

Begge deler, skulle jeg tro. Mange autister kan framstå sosialt naive og umodene. Denne oppfatningen kan forandres raskt når man blir bedre kjent eller blir kjent gjennom andre metoder enn de tradisjonelle. De færreste med autisme bryr seg om mote eller utseendet, og bruker ofte komfortable (barnslige?) klær framfor hva som er forventet av alderen. Noen kler seg spesielt.

Skrevet

Mr. Bean - kunne han passet inn i autismespekteret - hvis han var "virkelig"? Det er visstnok en parodi/komedie, så de overdriver jo litt for humorens skyld, men jeg ser veldig "en som ikke er som andre"... han kler seg rart/umoderne, går rundt med den bamsen sin, lever i sin egen verden med sine egne sosiale regler, har rare grimaser, mangler empati (bortsett fra til bamsen sin).... 

Anonymous poster hash: fd698...2bc
Skrevet

Mr. Bean - kunne han passet inn i autismespekteret - hvis han var "virkelig"? Det er visstnok en parodi/komedie, så de overdriver jo litt for humorens skyld, men jeg ser veldig "en som ikke er som andre"... han kler seg rart/umoderne, går rundt med den bamsen sin, lever i sin egen verden med sine egne sosiale regler, har rare grimaser, mangler empati (bortsett fra til bamsen sin).... 

Anonymous poster hash: fd698...2bc

Jeg tror ikke Mr. Bean trenger å tilhøre en diagnose.

Skrevet

Begge deler, skulle jeg tro. Mange autister kan framstå sosialt naive og umodene. Denne oppfatningen kan forandres raskt når man blir bedre kjent eller blir kjent gjennom andre metoder enn de tradisjonelle. De færreste med autisme bryr seg om mote eller utseendet, og bruker ofte komfortable (barnslige?) klær framfor hva som er forventet av alderen. Noen kler seg spesielt.

Hei!

Du svarer bra:-)

Skrevet

Ja det virker slik at mange blir oppfattet som yngre

en de er. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...