Gå til innhold

Syv timer mellom lithiumdosene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ugunstig å ta de så tett når jeg legger meg elleve og står opp seks? Blodspeilet er nå på 0,8. Jeg fikk ikke tatt de tidligere i kveld, og synes også det er mye greiere å ta de rett før jeg legger meg.

Captain Cheeseheart
Skrevet

I gamle dager var det kokain i Coca Cola og lithiumsalt i 7-Up. Funny.

Skrevet

I gamle dager var det kokain i Coca Cola 

Det lurer jeg på om det fortsatt er.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det lurer jeg på om det fortsatt er.

Hehe, tror nok narkisene hadde oppdaget det rimelig kjappt!  :lol:

Men det kan jo hende narkisene holder tett, da. For å beholde godsakene.

I såfall er jeg også narkoman!  :lol:

Skrevet

Hehe, tror nok narkisene hadde oppdaget det rimelig kjappt!  :lol:

Men det kan jo hende narkisene holder tett, da. For å beholde godsakene.

I såfall er jeg også narkoman!  :lol:

Noe må det være. Jeg blir ihvertfall i veldig god form av CC.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Noe må det være. Jeg blir ihvertfall i veldig god form av CC.

Ja, du merker det du også? Jeg har gått over til light tho, og det er ikke helt det samme. Men verst av alt er jo Tab Xtra, da. Den blir man psycho av. Det er litt av greia at ingen bortsett fra de som vet man blir psycho av dem drikker den - så verken Jens Stoltenberg eller Erna Solberg får noensinne vite om hvor ekstrem den drikken er.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du merker det du også? Jeg har gått over til light tho, og det er ikke helt det samme. Men verst av alt er jo Tab Xtra, da. Den blir man psycho av. Det er litt av greia at ingen bortsett fra de som vet man blir psycho av dem drikker den - så verken Jens Stoltenberg eller Erna Solberg får noensinne vite om hvor ekstrem den drikken er.

Stopp usaklighetene. En kan snakke med seg selv uten å legge det ut på nett.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Stopp usaklighetene. En kan snakke med seg selv uten å legge det ut på nett.

Takk for "støtten". Du høres ut som en koselig og menneskekjær psykiater.  :)

Skrevet

Takk for "støtten". Du høres ut som en koselig og menneskekjær psykiater. :)

Tror du NHD hadde orket sånne som deg og meg om han ikke var gla i mennesker?

Synes ellers at å diskutere personligheten til psykiateren på forumet er å gå langt over streken?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Tror du NHD hadde orket sånne som deg og meg om han ikke var gla i mennesker?

Synes ellers at å diskutere personligheten til psykiateren på forumet er å gå langt over streken?

Han orker ikke meg. Han er ikke glad i mennesker, han er en maktgal korrupt gal trønderfjols. Og nei, jeg syns ikke dette er å gå over streken. Brukerne av dette forumet trenger noen som forholder seg kritisk til sirkuset.

Skrevet

Han orker ikke meg. Han er ikke glad i mennesker, han er en maktgal korrupt gal trønderfjols. Og nei, jeg syns ikke dette er å gå over streken. Brukerne av dette forumet trenger noen som forholder seg kritisk til sirkuset.

Hvis du oppfører deg litt bedre, orker han kanskje litt mere av deg? Det er nok ikke deg som person han misliker, men oppførselen din. Prøve å skille mellom sak og person?

Skrevet (endret)

Dette burde være veldig enkelt for deg.

Hvis du ikke liker NHD eller svarene han gir, så holder du deg unna trådene han svarer i. Hvis du synes at det blir vanskelig, så finnes det en million andre fora uten NHD.

Jeg tror at mange her ikke deler ditt syn på NHD. Faktisk tror jeg du er ganske alene om det. Jeg merker meg for øvrig at du omtaler meg på akkurat samme måte, og du er ikke nådig i dine personangrep. Det virker som du hater enhver person som har sterke meninger som ikke samsvarer med dine egne.

Eller om du er misunnelig på de som faktisk greier å komme seg etter en psykisk lidelse og ser grunn til å rakke ned på dem?

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Eller om du er misunnelig på de som faktisk greier å komme seg etter en psykisk lidelse og ser grunn til å rakke ned på dem?

Ikke glem at det er forskjell på pyskiske lidelser. Din var/er kanskje av den "lettere" sorten.

Skrevet

Det er nyttig med kritiske brukere av forumet. Problemet med ting du skriver er at du ikke ser ut til å ha noen analytisk distanse til det du kritiserer når du blir opphengt i nhd. Jeg synes enkelte av dine kritiske innspill er svært gode, men du lager for mye støy til at de gode innspillene blir hovedinntrykket.

Skrevet

Dette burde være veldig enkelt for deg.

Hvis du ikke liker NHD eller svarene han gir, så holder du deg unna trådene han svarer i. Hvis du synes at det blir vanskelig, så finnes det en million andre fora uten NHD.

Jeg tror at mange her ikke deler ditt syn på NHD. Faktisk tror jeg du er ganske alene om det. Jeg merker meg for øvrig at du omtaler meg på akkurat samme måte, og du er ikke nådig i dine personangrep. Det virker som du hater enhver person som har sterke meninger som ikke samsvarer med dine egne.

Hva bygger du det siste spørsmålet på? Jeg kan ikke se at CC fremstår som misunnelig.

Jeg synes for øvrig også det må være greit å komme med konstruktiv kritikk - også av nhd - men den må være saklig og primært personrettet.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det er nyttig med kritiske brukere av forumet. Problemet med ting du skriver er at du ikke ser ut til å ha noen analytisk distanse til det du kritiserer når du blir opphengt i nhd. Jeg synes enkelte av dine kritiske innspill er svært gode, men du lager for mye støy til at de gode innspillene blir hovedinntrykket.

Takk for svar. Jeg skal (prøve å) ta til meg dette.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Er det ugunstig å ta de så tett når jeg legger meg elleve og står opp seks? Blodspeilet er nå på 0,8. Jeg fikk ikke tatt de tidligere i kveld, og synes også det er mye greiere å ta de rett før jeg legger meg.

Lithionit har en halveringstid på 14-24 timer, ifølge Wikipedia. Etter hva jeg har inntrykk av, ang. psykofarmaka, så kan du ha nytte av å ta medisinene med et mer jevnt mellomrom mellom doseringene morgen/kveld. Det fordi konsentrasjonen i blodet da blir jevnere.

Nødvendigheten av dette er kun spekulasjoner fra min side. Men det er jo nødvendigvis sånn at jo kortere halveringstid et stoff har, jo mer utsatt for svingninger er konsentrasjonen.

Jeg vil likevel innvende at det kan jo hende opptaket ikke er jevnt gjennom døgnet, men påvirkes av ting som matinntak og søvn. I såfall vil jo ikke min hypotese gi mening.

Skrevet

Ikke glem at det er forskjell på pyskiske lidelser. Din var/er kanskje av den "lettere" sorten.

Ja.

Ikke misforstå meg, jeg er helt klar over at det er mange som har betydelig alvorligere lidelser enn meg, som krever mye tid, energi og innsats for å få behandlet.

Det jeg reagerer på, er ren "drittslenging" av typen "ja, du har det vel bra du, drit og dra". Det er ikke konstruktivt.

Skrevet (endret)

Hva bygger du det siste spørsmålet på? Jeg kan ikke se at CC fremstår som misunnelig.

Jeg synes for øvrig også det må være greit å komme med konstruktiv kritikk - også av nhd - men den må være saklig og primært personrettet.

Helt enig med deg i at alle, NHD såvel som andre her, bør få konstruktiv kritikk.

Men henholdsvis (til NHD): "gal, maktgal korrupt trønderfjols" og (til meg): "du er det forferdeligste mennesket jeg noen gang har møtt" (eller noe sånt) er ikke akkurat konstruktivt.

Det virker på meg som om CC har en voldsom motstand ovenfor folk som har det bra. Det var kanskje en mer presis beskrivelse.

Jeg har ofte (og kommer til i fremtiden) gitt positiv kritikk av mange av CC sine innlegg. Jeg synes han skriver utrolig bra når han er i humør til det, og det har jeg også sagt.

Endret av issomethingwrong
Captain Cheeseheart
Skrevet

Det jeg reagerer på, er ren "drittslenging" av typen "ja, du har det vel bra du, drit og dra". Det er ikke konstruktivt.

Det er ikke jeg som skriver de anonyme innleggene. Jeg har ikke skrevet et eneste anonymt innlegg siden mai/juni.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...