Gjest Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 Skrevet 18. november 2013 Har en far 83 år som i 2007 ble operert for spinal stenose etter smerter i ben i mange år. Disse smertene har han fortsatt. Han har hele sitt liv brukt alkohol som nytelsesmiddelmiddel uten at jeg vil si han har vært alkoholiker . I perioder hele livet også brukt valium i perioder. I årene etter operasjonen har han brukt mange forskjellige smertestillende tabletter også Oxicotin 20mg opptil 3 om dagen uten at smertene blir borte. Han bruker ikke alkohol daglig nå,men hadde en periode for en mnd siden hvor han brukte Oxocontin samtidig med alkohol . Ble innlagt på sykehus med urinveisinfeksjoner og jeg mente han kanskje var rus avhengig av det ene eller det andre. Han bruker Remeron og Venaflaksin . Har tatt flere elektrosjokk behandlinger for 3 år siden. Får nå Tramagetic retarderte 150mg 2 x daglig uten særlig virkning. Jeg har lest litt om neuropatiske smerter. Kan han ha det og kunne en medisinering med Gebapentin kombinert med sterkere dose av Venaflaksin være noe for han ? 0 Siter
frosken Skrevet 18. november 2013 Skrevet 18. november 2013 Hvis din far bor i Oslo-området, er det relativt enkelt å få tilgang til privatpraktiserende smertespesialist. De kan vurdere hva slags type smerte det er snakk om og deretter hvilke medikamenter som er mest egnet. Hvis han har neuropatiske smerter, så har du rett i at f.eks. Neurontin vil kunne være et mer effektivt middel enn Tramagetic. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. november 2013 Skrevet 18. november 2013 Jeg ser ingen god grunn til at dette ikke er et forsøk verdt. Både pregabalin og gabapentin bør forsøkes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.