Gå til innhold

Alders psykiatri

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Har en far 83 år som i 2007 ble operert for spinal stenose etter smerter i ben i mange år. Disse smertene har han fortsatt. Han har hele sitt liv brukt alkohol som nytelsesmiddelmiddel uten at jeg vil si han har vært alkoholiker . I perioder hele livet også brukt valium i perioder. I årene etter operasjonen har han brukt mange forskjellige smertestillende tabletter også Oxicotin 20mg opptil 3 om dagen uten at smertene blir borte. Han bruker ikke alkohol daglig nå,men hadde en periode for en mnd siden hvor han brukte Oxocontin samtidig med alkohol . Ble innlagt på sykehus med urinveisinfeksjoner og jeg mente han kanskje var rus avhengig av det ene eller det andre. Han bruker Remeron og Venaflaksin . Har tatt flere elektrosjokk behandlinger for 3 år siden. Får nå Tramagetic retarderte 150mg 2 x daglig uten særlig virkning. Jeg har lest litt om neuropatiske smerter. Kan han ha det og kunne en medisinering med Gebapentin kombinert med sterkere dose av Venaflaksin være noe for han ?

Skrevet

Hvis din far bor i Oslo-området, er det relativt enkelt å få tilgang til privatpraktiserende smertespesialist. De kan vurdere hva slags type smerte det er snakk om og deretter hvilke medikamenter som er mest egnet.

Hvis han har neuropatiske smerter, så har du rett i at f.eks. Neurontin vil kunne være et mer effektivt middel enn Tramagetic.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ser ingen god grunn til at dette ikke er et forsøk verdt. Både pregabalin og gabapentin bør forsøkes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...