Gå til innhold

Å tenke positivt hjelper ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strever med dette. Jeg har prøvd så hardt jeg kan å fokusere på det positive i livet. Men når jeg bestemmer meg for å tenke positivt f eks i forkant av noe som skal skje som jeg er litt nervøs for så går alt svært dårlig og denne dårlige følelsen  henger igjen i mange timer etter., og også dager etter.  

De gangene jeg gir blaffen, eller helst tenker mørke depressive tanker så går alt gjerne veldig bra, det kan jo forklares med at jeg har lavere forventninger til ting.

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, føler jeg må dyrke depresjonen for alt det er verdt. Hvis jeg skal noe jeg gruer meg til så må jeg bli deprimert. Komisk egentlig.... men man greier jo heller ikke bli deprimert sånn uten videre. Men det er alltid i depresjonens navn at ting går bra for meg, at jeg gjør en bra prestasjon.

jeg burde vel gå på "depressive" piller i stede for lykke piller for å fungere i hver dagen.

Noen som skjønner seg noe på dette? og evt har noen tips?

Anonymous poster hash: 39058...29c
Skrevet

Du har jo klart å knytte en positiv forventning til det å være depressiv og må vel derfor kunne sies å ha blitt immun ;-)

Anonymous poster hash: e580e...607

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...