Gå til innhold

Sett pris på friheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter du pris på friheten din? Det gjorde ikke jeg før. Jeg tenkte ikke over den. Men så ble jeg tvangsinnlagt på psykiatrisk i lang tid. Flere ganger fikk jeg ikke gå ut i det hele tatt. Og en gang var jeg på skjermet. Fikk bare vært på et rom. Og bare tenk hvor stor verden er.

Nå når jeg har kommet ut (noe som jeg trodde aldri ville skje) så har jeg innsett hvor heldig jeg er. Jeg tenker på en helt annen måte enn før. Nå går jeg fornøyd rundt og tenker på at jeg er fri. Jeg var også fri før jeg ble tvangsinnlagt men da tenkte jeg ikke slik. Jeg tenkte ikke over det.

Så bare husk. Friheten er ikke en selvfølge.

Anonymous poster hash: c55b6...10a
Skrevet

Interessant perspektiv som bør nevnes langt oftere.

Setter du ikke pris på livet ditt? Prøv en alvorlig sykdom hvor du ser døden i hvitøyet, så skal du nok se at du får et annet perspektiv på livet.

Setter du ikke pris på friheten? En tvangsinnleggelse eller et fengselsopphold vil nok forandre dette synet også.

Setter du ikke pris på de små tingene i livet ditt, prøv å vær dem foruten mot din vilje. Det er igrunnen synd at mange må oppleve å miste noe før du forstår verdien av det. Akkurat som du skriver.

Skrevet

Interessant perspektiv som bør nevnes langt oftere.

Setter du ikke pris på livet ditt? Prøv en alvorlig sykdom hvor du ser døden i hvitøyet, så skal du nok se at du får et annet perspektiv på livet.

Setter du ikke pris på friheten? En tvangsinnleggelse eller et fengselsopphold vil nok forandre dette synet også.

Setter du ikke pris på de små tingene i livet ditt, prøv å vær dem foruten mot din vilje. Det er igrunnen synd at mange må oppleve å miste noe før du forstår verdien av det. Akkurat som du skriver.

Ts her. Ja, det er sant. Dessverre er det slik. Man burde fortelle folk sette dette i perspektiv før slikt skjer. Jeg har også gjort selvmordsforsøk, da så jeg døden i øynene. Nå tenker jeg at jeg må sette mer pris på livet. Jeg har trossalt fått en sjanse til.

Skrevet

Setter du pris på friheten din? Det gjorde ikke jeg før. Jeg tenkte ikke over den. Men så ble jeg tvangsinnlagt på psykiatrisk i lang tid. Flere ganger fikk jeg ikke gå ut i det hele tatt. Og en gang var jeg på skjermet. Fikk bare vært på et rom. Og bare tenk hvor stor verden er.

Nå når jeg har kommet ut (noe som jeg trodde aldri ville skje) så har jeg innsett hvor heldig jeg er. Jeg tenker på en helt annen måte enn før. Nå går jeg fornøyd rundt og tenker på at jeg er fri. Jeg var også fri før jeg ble tvangsinnlagt men da tenkte jeg ikke slik. Jeg tenkte ikke over det.

Så bare husk. Friheten er ikke en selvfølge.

Setter pris på friheten min. Men tenker det må være noe alvorlig galt når man blir tvangsinnlagt, og sikkert på sin plass. Det er en grunn for slike lover, og de gjorde det for å hjelpe ikke straffe. Vær glad du lever, og ja...du har fått en ny sjanse.

Skrevet

Jeg var på skjermet i en mnd uten å huske det, men de siste to ukene var et helvete. Det husker jeg. Kanskje også fordi jeg var satt på cisordinol som gjorde alt kjedelig. Jeg tenkte ikke over at jeg kunne gå på nett via iphonen min. Jeg gjorde det litt mens jeg var manisk, så jeg har hatt samtaler med folk uten å huske det. Jeg setter pris på friheten min, men jeg ble lagt inn på nytt på en friere post senere og der var det godt å være.

Skrevet

Jeg er glad jeg ikke lenger er tvangsinnlagt ja. Det er over 20 år siden jeg var det sist, og det var slettes ikke noe særlig. Særlig tvangsmedisineringen var traumatisk. Men skulle jeg havne i den situasjonen igjenn, så tror jeg att jeg har avlært meg selv det psykodrama, som jeg nok bedrev under min første tvangsinnleggelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...