Gå til innhold

Kombinere antipsykotika med andre medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så plaget med katastrofetanker og følelser, som gir meg sterk angst og uro. Har hatt dette lenge nå. Jeg tror jeg er nevrotisk, for jeg føler og tenker normale ting kan være farlig og skade meg. Jeg vil prøve antispykotika som tilleggs medisin, For jeg vet de i små doser kan hjelpe mot angst og uro.Men vet ikke hva type som kan kombineres med de medisinene jeg bruker.

Bruker Efexor, lamictal og phenergan, og imigran mot migrene.

Legen er usikker på hva antipsykotika som kan kombineres til medisinene jeg går på. Ønsker å bruke en som ikke gjør meg til en zombie. 

Har du noen råd NHD? Er veldig viktig for meg, for dette holder på å ta knekken på meg.

Skrevet

Zeldox gjør i alle fall ikke meg til en zombie, men det gjorde Seroquel. Mange antipsykotika har få bivirkninger som trøtthet, jeg spurte legen min om Trilafon som brukes mot angst, men han ville at jeg skulle fortsette med Zeldox. Jeg har også angst, og bruker AP mot angst.

Skrevet

Zeldox gjør i alle fall ikke meg til en zombie, men det gjorde Seroquel. Mange antipsykotika har få bivirkninger som trøtthet, jeg spurte legen min om Trilafon som brukes mot angst, men han ville at jeg skulle fortsette med Zeldox. Jeg har også angst, og bruker AP mot angst.

Ok føler du AP hjelper mot angsten din?

Brukte Trilafon mot mye angst for mange år siden, og den fungerte bra da, men gikk ikke på de medisinene jeg bruker nå.

Er jo viktig medisinene går sammen.

Jeg føler meg invalid slik jeg har det, trener på angsten min men angst og katastrofe tankene hemmer meg sykt mye. Får angst av det utroligste.

Skrevet

Jeg føler at Zeldox har hjulpet mer enn Zoloft for angsten. Noe av forklaringen kan jo være at jeg har veldig lave konsentrasjoner av Zoloft i blodet av en eller annen grunn. Zeldox er veldig bra til å hjelpe meg å se det irrasjonelle i angsten min og gjennom det gjøre tankene mindre "farlige".

Skrevet

Jeg føler at Zeldox har hjulpet mer enn Zoloft for angsten. Noe av forklaringen kan jo være at jeg har veldig lave konsentrasjoner av Zoloft i blodet av en eller annen grunn. Zeldox er veldig bra til å hjelpe meg å se det irrasjonelle i angsten min og gjennom det gjøre tankene mindre "farlige".

Det er bra å høre at Zeldox hjelper deg :) 

Den eneste som kan svare meg på hvilke ÅP som kan kombineres med medisinene mine er jo NHD. så håper han svarer meg.

Jeg vet jo i min friske tankegang at angst ikke er farlig, og jeg ikke bør ta katastrofetankene mine alvorlig. Men de er så sterke og utvikler seg, og jeg får angstsymptomer.

Og da forsvinner fornuften :( 

Hvordan har du det om dagene ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...