AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 Skrevet 21. november 2013 Tar nå og da 10 mg Tolvon for søvn. Kan jeg like godt gå over til 15 mg Remeron? Har lest at disse medisinene er omtrent identiske? Har også lest om forhøyet kolestrol pga. Remeron og sikkert Tolvon også. Hvor bekymret bør jeg være for dette? Kan jeg kombinere Remeron eller Tolvon for søvn med Wellbutrin mot depresjon? Takk! Anonymous poster hash: 292c4...3bc 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 21. november 2013 Skrevet 21. november 2013 Jeg har ikke sett noe om kolesterol på Tolvon, men såvidt jeg husker nevnes dette om Remeron i bivirkningene. Om du ikke har en veldig usunn livsstil tror jeg ikke det betyr så mye. Det er forskjellig fra person til person, men etter hva jeg har lest er Tolvon noe bedre på den søvndyssende effekten, og Remeron et lite hakk verre på vektøkning. Jeg ville valgt Tolvon om denne kun var som søvnhjelp (bruker det selv). 0 Siter
ISW Skrevet 21. november 2013 Skrevet 21. november 2013 Jeg fikk ikke forhøyet kolesterol av Remeron foruten når jeg spiste veldig usunt. Remeron er det definitivt verste medikamentet å ta hva angår vektøkning (mulig Zyprexa er verre, vet ikke). Du må bare disiplinere deg beinhardt og unngå sukker/hvitt mel helt. Men Remeron har jo en bedre effekt enn Tolvon (tror jeg)? Men det er mulig Tolvon er bedre på dette med søvn. 0 Siter
slabbedask Skrevet 21. november 2013 Skrevet 21. november 2013 Tar nå og da 10 mg Tolvon for søvn. Kan jeg like godt gå over til 15 mg Remeron? Har lest at disse medisinene er omtrent identiske? Har også lest om forhøyet kolestrol pga. Remeron og sikkert Tolvon også. Hvor bekymret bør jeg være for dette? Kan jeg kombinere Remeron eller Tolvon for søvn med Wellbutrin mot depresjon? Takk! Anonymous poster hash: 292c4...3bc Ville holdt meg til Tolvon hvis du bare tar det for søvn. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 21. november 2013 Skrevet 21. november 2013 (endret) Jeg fikk ikke forhøyet kolesterol av Remeron foruten når jeg spiste veldig usunt. Remeron er det definitivt verste medikamentet å ta hva angår vektøkning (mulig Zyprexa er verre, vet ikke). Du må bare disiplinere deg beinhardt og unngå sukker/hvitt mel helt. Men Remeron har jo en bedre effekt enn Tolvon (tror jeg)? Men det er mulig Tolvon er bedre på dette med søvn. Veldig uakademisk forklart tror jeg Tolvon treffer en rekke random reseptorer i tillegg til de man ønsker (Remeron er renere), og derav mer av den søvndyssende effekten. Tolvon var ganske ekstrem helt i starten, men når kroppen blir vant til den kommer cravingene på et nivå man klarer å håndtere. Men i bittesmå doser merker du neppe så mye til det. Men da jeg var helt ny på Tolvon og kom opp i 50mg mistet jeg fullstendig kontroll og gikk inn i en slags "verden" hvor alt annet enn å spise sjokolade til det sprengte ble underordnede behov som ikke virket like meningsfulle som å tilfredsstille behovet for sjokolade En pose Nidar Favoritter gikk rett ned, og jeg måtte ha mer! Det forsvant etter en ukes tid, og jeg veier kun 2-3 kilo mer enn før jeg begynte nå (av andre årsaker). Men det er mye vanskeligere å "holde igjen" når man først begynner å spise noe digg, men ikke så ekstremt at du ikke har kontroll. Endret 21. november 2013 av YoplaitDouble 0 Siter
ISW Skrevet 21. november 2013 Skrevet 21. november 2013 Tror både Remeron og Tolvon blokkerer reseptorer som gjør at vi føler oss mette. Det vi er ute etter, er jo histaminblokkaden som gir søvn og muligens effekten som gjør at vi får mer energi. Fun fact: Etter at jeg begynte med Remeron har jeg ikke trengt allergimedisin mot pollen og drit :-) Kjenner meg veldig godt igjen i dette med Nidar Favoritter, særlig den med festkaramell. Den gikk rett ned på fredager, det eller en boks med Ben & Jerrys. Heldigvis tok jeg til vettet etter å ha lagt på meg nesten 20 kg (men det var nok 50/50 fett og muskler siden jeg har begynt å trene ganske mye). Har gått ned en del av kiloene nå, men må ned noen til :-) 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 21. november 2013 Skrevet 21. november 2013 Kjenner meg veldig godt igjen i dette med Nidar Favoritter, særlig den med festkaramell. Den gikk rett ned på fredager, det eller en boks med Ben & Jerrys. Heldigvis tok jeg til vettet etter å ha lagt på meg nesten 20 kg (men det var nok 50/50 fett og muskler siden jeg har begynt å trene ganske mye). Har gått ned en del av kiloene nå, men må ned noen til :-) Haha! Den gullfargede med alle karamellbitene var ekstra god på Tolvon-oppstart Men den med Stratos og den med Troika (den har festkaramell tror jeg?) gikk også lett ned. Jeg får nesten vondt av det når jeg ser disse posene i butikken nå, og tror ikke jeg ville klart å nyte dem på samme måte Godt å høre at du har klart å snu vektoppgangen. Merker du mindre cravings etter dosereduksjonen din? 0 Siter
ISW Skrevet 21. november 2013 Skrevet 21. november 2013 Haha! Den gullfargede med alle karamellbitene var ekstra god på Tolvon-oppstart Men den med Stratos og den med Troika (den har festkaramell tror jeg?) gikk også lett ned. Jeg får nesten vondt av det når jeg ser disse posene i butikken nå, og tror ikke jeg ville klart å nyte dem på samme måte Godt å høre at du har klart å snu vektoppgangen. Merker du mindre cravings etter dosereduksjonen din? Etter at jeg startet low carb har jeg omtrent ikke hatt sånne cravings. Kan være det at jeg vet at jeg ikke spiser carbs uansett, så hodet kan bare holde kjeft om dette :-) Men jeg har noe mer angst denne uka da. Kan være pga dosereduksjon, muligens. Nesten så jeg vurderer å prøve 30 igjen bare for å se. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.