Gå til innhold

Serumkonsentrasjon av Cipralex + litt til - NHD

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Hei!

Jeg bruker for tiden både 60 mg Fontex og 20 mg Cipralex. Jeg må opp i 60 mg Fontex for at depresjonen skal slippe taket. I serumkonsentrasjon der ligger jeg på rundt 1900 (øvre verdi er 2500). Som bivirkning av Fontex får jeg angst/panikkangst. Derfor begynte jeg på Cipralex for noen mnd siden. Jeg må opp i 20 mg for å få god effekt av denne. Der viser imidlertid blodprøver at jeg ligger langt over referanseverdien, jeg har 174 nmol/L, mens referanseområdet er 20-120.

Er det skadelig for kroppen min å bruke Cipralex i doser som gjør at jeg havner over referanseverdien?

Jeg opplever ingen bivirkninger av Cipralex.

Et annet spørsmål: På grunn av mistanke om epilepsi og uansett fastslått depresjon, ble jeg satt på Lamictal for et drøyt år siden. Dette i tillegg til Fontex. Epilepsi ble utelukket, men psykiateren sa at Lamictal nok er bedre å stå på over tid enn Fontex, så derfor kunne jeg godt stå på begge deler. Etter veldig mye utprøvinger og dosejusteringer ser jeg at det er kun Fontex som hjelper. Er det da noe poeng i å fortsette å bruke Lamictal, når jeg uansett ikke kan klare meg uten Fontex på lang, lang tid? Dette er noe fastlegen min og jeg diskuterte i går, men vi ble enige om å la det bero ettersom jeg ikke er plaget av Lamictalen. Jeg har ikke kontakt med psykiatrien nå, jeg går kun til fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...