YoplaitDouble Skrevet 22. november 2013 Skrevet 22. november 2013 Da har jeg fått resultatet fra ny runde Cipralex, med akkurat samme problemet som tidligere (minus bivirkningene). Jeg hadde 9 nmol/l med 10mg. Rask hoderegning sier at jeg må opp på rundt 80mg for å komme opp på et OK serumsnivå. Det tror jeg ikke legen min er med på. NHD, ville du brukt 80mg Cipralex på en pasient med dårlig opptak eller ville du byttet til en annen AD-klasse? Jeg har tidligere hatt omtrent like dårlig opptak på Zoloft. Det er én forskjell nå, i forhold til da jeg tidligere ikke visste om cøliaki: Jeg opplever ikke de "rare" bivirkningene når jeg holder en dose over lengre tid. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. november 2013 Skrevet 22. november 2013 Som jeg har sagt før: Mg inn gjennom munnen er helt uvesentlig. Det er serumkonsentrasjonen som teller. Ja, for deg er 80 mg ikke bare forsvarlig, men også nødvendig. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 22. november 2013 Forfatter Skrevet 22. november 2013 Takk for tilbakemelding. Hvordan ville du trappet opp dette? Hva er en passe konsentrasjon å sikte mot? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.