Gjest Skrevet 23. november 2013 Skrevet 23. november 2013 Fortoner de seg likt som hos voksne? Kan utagering og emosjonell ustabilitet være en del av en depresjon hos ungdom hvis ungdommen ikke er slik til vanlig? 0 Siter
Solemnity Skrevet 23. november 2013 Skrevet 23. november 2013 https://www.google.co.uk/search?q=depresjon+hos+ungdom&rlz=1C1FDUM_enGB481GB481&oq=depresjon+hos+ungdom&aqs=chrome.0.57j61j60l2j62l2.4597j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8 0 Siter
Gjest Skrevet 23. november 2013 Skrevet 23. november 2013 Hva med emosjonell ustabilitet og utagering - hører det til depresjoner (og evt bipolar)? 0 Siter
frosken Skrevet 24. november 2013 Skrevet 24. november 2013 Ungdom kan få depresjoner, men ungdom kan også fremstå som både emosjonelt ustabile og "vanskelige" (utagerende) uten at det har noe med psykisk sykdom å gjøre. For å klassifisere atferden som tegn på psykdom, så bør den både være stabilt tilstede over tid samt gjelde på de fleste arenaer ungdommen ferdes. Dersom humøret bedres dersom ungdommen får viljen sin, så ville jeg nok blitt mindre bekymret for depresjon. 0 Siter
Gjest Skrevet 24. november 2013 Skrevet 24. november 2013 Ungdom kan få depresjoner, men ungdom kan også fremstå som både emosjonelt ustabile og "vanskelige" (utagerende) uten at det har noe med psykisk sykdom å gjøre. For å klassifisere atferden som tegn på psykdom, så bør den både være stabilt tilstede over tid samt gjelde på de fleste arenaer ungdommen ferdes. Dersom humøret bedres dersom ungdommen får viljen sin, så ville jeg nok blitt mindre bekymret for depresjon. Foretrekker leger samtaleterapi (hos BUP?) fremfor AD? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 24. november 2013 Skrevet 24. november 2013 Foretrekker leger samtaleterapi (hos BUP?) fremfor AD? hei! Det kommer an på legen. Noen leger er overfladiske og tror medisiner fort er løsningen. Mange foreldre er overfladiske og mangler kritisk sans og egne refleksjoner. Samt erkjennelse for at de gjerne kan være problemet til sitt barn vansker. I disse tider der delt samvær til begge foreldres glede er normen og man ikke ønsker å debattere stresset dette medfører hos barna, vises dette som et godt eksempel på voksnes bestemmelse av agenda, samt hva som er politisk korrekt å hevde. Logiske ytringer, kritiske bemerkninger, er ikke ønskelige pr dags dato. 0 Siter
Gjest Skrevet 24. november 2013 Skrevet 24. november 2013 (endret) Tror ikke jeg mangler kritisk sans. Jeg er åpen for alt, bare hn får det bedre snart. Selv ønsker hn ikke gå til psykolog/bup/samtaleterapi. Takk for alle svar. Jeg vil ikke legge ut for mye opplysninger. Får vel heller satse på at det hele går over. Som frosk sier kan det være normalt. Og jeg får hn ikke med meg til legen uansett nå fordi hn ikke ønsker bup - kan ikke tvinge hn. Endret 24. november 2013 av hww 0 Siter
frosken Skrevet 25. november 2013 Skrevet 25. november 2013 Tror ikke jeg mangler kritisk sans. Jeg er åpen for alt, bare hn får det bedre snart. Selv ønsker hn ikke gå til psykolog/bup/samtaleterapi. Takk for alle svar. Jeg vil ikke legge ut for mye opplysninger. Får vel heller satse på at det hele går over. Som frosk sier kan det være normalt. Og jeg får hn ikke med meg til legen uansett nå fordi hn ikke ønsker bup - kan ikke tvinge hn. Hva gjør at du tror dette er psykisk sykdom? 0 Siter
Gjest Skrevet 25. november 2013 Skrevet 25. november 2013 Hva gjør at du tror dette er psykisk sykdom? Jeg ønsker ikke å utdype mer enn jeg allerede har gjort. Men ellers takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.