Gå til innhold

Hvorfor kan konsentrasjonen av Lamictal forandre seg?

Anbefalte innlegg

Captain Cheeseheart
Skrevet

Har fått vite nå at konsentrasjonen av Lamictal i mitt blod har synket betydelig. I fjor var den på 18 ellerno. Nå er den på 6. Den skal være i intervallet 10-50.

Gode nyheter for meg ass. Jeg hadde en veldig god periode frem til mai i år, da var det 0 utagering, blant annet.

(Det dumme er at jeg skulle fått det målt for lenge siden.)

Men hvorfor kan konsentrasjonen forandre seg sånn?

Er det noe farlig å øke, sånn med tanke på farlig utslett? Kan konsentrasjonen plutselig hoppe oppover, sånn i og med at den har hoppet nedover?

Jeg er glad. Er ikke bare utagering jeg tenker på, er flere ting.

Videoannonse
Annonse
Captain Cheeseheart
Skrevet

Prøver ikke å bortforklare dårlig oppførsel, sier bare at det er forsøket verdt å øke.

Skrevet

Det ante meg at noe sånt kunne ha skjedd hvis du har blitt verre, ja.

Håper NHD eller legen din gir deg en god anbefaling :-)

Vet ikke helt hvorfor serumkonsentrasjonen faller. Kan det ha vært endringer i kosthold, eller andre medisiner som påvirker opptak eller forbrenning av medisinen? Det samme har skjedd med meg, og ikke vet jeg hvorfor.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Håper NHD eller legen din gir deg en god anbefaling :-)

Jeg håper de ikke tvinger eller manipulerer meg til å slutte med Lamictal!  :o

Håper jeg får øke.

Skrevet

Det samme skjedde meg med litium. Det sank og jeg fikk en manisk psykose. Nå må jeg bruke langt høyere dose.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det samme skjedde meg med litium. Det sank og jeg fikk en manisk psykose. Nå må jeg bruke langt høyere dose.

Så rart! Man får sikkert aldri noe svar... på hvorfor. Ikke at det spiller noen stor rolle, antar jeg.

Jeg ble bare litt teoretisk nysgjerrig, i tillegg til at jeg begynte å undre meg over om konsentrasjonen plutselig kunne hoppe i taket... Lamictal kan være en farlig medisin, etter hva jeg forstår, selv om det er sjeldent - tenker på utslett.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Noen som vet noe om effekten av Lamictal på "oppturer"? Jeg har jo lest at den er fin mot bipolar depresjon. Men selv så føler jeg at jeg kanskje kunne vært litt mer "nedover"... sier ikke at jeg er bipolar ellernoe, selv om psykiatern som gav meg Lamictal mente jeg hadde plager med depresjon og hypomani, men følte at jeg var mer stabil i humør og handling oktober 2012 - mai 2013... jeg føler at jeg har problemer med impulskontroll, men dette var mye bedre da! Det gikk mye bedre for meg da - var mye mer "fornuftig"...

Urk, jeg håper bare det går bra med å få økt dosen. At de ikke nekter meg det, eller hjernevasker meg til å slutte eller ikke øke.

Også håper jeg at jeg ikke får utslett som gjør at jeg må slutte.

Skrevet

Lamictal har ikke så god effekt på manier, var derfor jeg fikk litium, fordi jeg var manisk på lamictal.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Lamictal har ikke så god effekt på manier, var derfor jeg fikk litium, fordi jeg var manisk på lamictal.

Er det jeg har lest også. Men kanskje den hjelper mot dårlig impulskontroll etc?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Har ikke følt at denne dagen har vært så bra. Ja, hvordan jeg har hatt det. Nedstemt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...