Gå til innhold

Hjelp angst for å prøve Zyprexa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er galt med meg?

Fikk utskrevet zyprexa 5 mg hos psykiateren i går.

Den skal hjelpe meg med angst tankekjøret mitt, som er helt på villspor.

Nå har jeg angst for å prøve den fordi jeg er redd for å bli dårlig. eller dvs panikkangst.

Lurer og på om jeg kan starte direkte på 5 mg? Har aldri brukt denne medisinen før.

Hvordan er det for dere som bruker zyprexa, som ikke er psykotiske? bekymrer meg så mye for dette.

Håper noen og psykiater kan svare meg på dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan gå rett på 5 mg, og det er helt ufarlig å prøve.

Det eneste som kan skje av negative ting, er du du får økt matlyst. Om dette blir helt uakseptabelt, er det bare å slutte igjen.

Skrevet

Du kan gå rett på 5 mg, og det er helt ufarlig å prøve.

Det eneste som kan skje av negative ting, er du du får økt matlyst. Om dette blir helt uakseptabelt, er det bare å slutte igjen.

Ok tusen takk for svar. Men blir jeg rar i hodet av å ta den? 

Skrevet

Er du ikke allerede "rar i hodet" med tankekjøret ditt? Hva hvis du en dag blir litt rar i hodet? Det går da over.

Jeg har gitt Zyprexa til mange hundre pasienter. Ingen har klaget over "rar i hodet".

Skrevet

Er du ikke allerede "rar i hodet" med tankekjøret ditt? Hva hvis du en dag blir litt rar i hodet? Det går da over.

Jeg har gitt Zyprexa til mange hundre pasienter. Ingen har klaget over "rar i hodet".

Hehe ja det er sant :) jeg tenker for mye og grubler og bekymrer meg for det verste.

Men når man får angst av det utroligste, så blir man desperat etter å prøve noe som kan hjelpe å roe ned aktiviteten i hjernen litt.

Har vært flink å trent meg mye ang angsten og har kommet langt, men jeg har møtt veggen ang tankekjøret mitt. så håper jeg det blir lettere å trene videre. 

Skrevet

Lykke til :-)

Skrevet

Lykke til :-)

Tusen takk :) og tusen takk for svar :)

Skrevet

Bruker selv Zyprexa og har hatt stor nytte av det. Som NHD sier så får du økt matlyst, men du blir også ganske så trøtt av dem. Ellers har jeg ikke merket noe mer negativt med dem.

Skrevet

Jeg bruker zyprexa mot angst. Er veldig sensibel. Men her var det ikke noen skumle bivirkninger, bortsett fra at jeg la på meg. Begynte på 2,5 mg for 7 år siden. Nå bruker jeg 5 mg. Du kan jo be om å fåmstsrte på 2;5 og se om det virker først. Men 5 mg er nok mere vanlig

Skrevet

Kjekt at andre som bruker Zyprexa også skriver om den.

Tok den i går på dagen, merket mer ro inni meg og mindre av tankekjøret mitt.

Men ble trøtt og litt ustø, så jeg la meg litt på ettermiddagen.

Våknet i natt, sov 9 timer i strekk, og så lenge pleier jeg aldri å sove. Rene sovemedisinen må jeg si.

Skal ta den i kveld før jeg legger meg, men tror jeg skal dele den og ta halve tabletten og se hvordan det går.

Ville egentlig begynt på Trilafon, men den er det ikke mulig å få i tabletter lenger. Brukte den i et par år da jeg var yngre, og den fungerte bra på meg.

Kunne egentlig tenke meg å prøve en medisin som ligner på Trilfafon. vet ikke om noen av dere har peiling på det?

Fikk litt angst følelse fordi jeg følte jeg stoppet litt opp i hodet, mens jeg pratet med noen i går etter jeg tok tabletten. Men angsten var svakere, så gikk fort over.

Skrevet

Jeg tok en halv tabl av 5 mg zyprexa. Og ca en halvtime etter fikk jeg angst og uro igjen.

Svettet veldig i hendene, fikk hjertebank og stress inni meg, følte sterkt behov for å sove. Litt ustødig.

Merket svak panikkangst. Hadde økt hjertebank og stress i noen timer før det gav seg.

Er dette normalt eller tåler jeg den ikke?

Er så lei av å bli så trøtt og.

Finnes det ikke antipsykotika som ikke blir trøtt av? Er det helt umulig å få trilafon tabl? 

Eller fins det noen som ligner på trilafon av virkning?

Er litt oppgitt nå. Merket jo den har tatt roen litt på meg, men så er det ubehaget noen timer etter jeg tar tabl. Har og hørt om abillify, vet ikke om den er noe å prøve?

Håper du kan svare meg NHD.

Skrevet

Jeg blir ikke trøtt av Abilify, men tror ikke den hjelper mot angst akkurat .

Skrevet

Hei, har tatt diverse antipsykotika bla zyprexa, abilify og risperdal og 1-2 andre jeg rett og slett ikke husker hva heter.

De fleste av disse antipsykotika medisinene tar det en stund (flere uker) før de virker, personlig virket ingen av disse for meg selv etter lang tids bruk(fikk bare bivirkninger som feks Ekstremt vektøkning), men dette varierer fra pasient til pasient så du burde hvertfall gi det en sjangs..

Skrevet

Jeg tar som sagt zyprexa for angst, panikk, og tankekjør. Og merket jo den hjelper for det.

Men så lurer jeg på om bivirkningene jeg har er farlige eller ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...