Gå til innhold

Diettforslag til å reversere vektøkning ved medikamenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg tror det er viktig å finne "sin" diett, et kosthold man kan leve med i hverdagen.

Bruker stevia jeg istedet for sukker. Kjøpes på helsekost og er et naturlig søtningsmiddel.

Jeg også synes det er interessant med kosthold. Fikk diabetes 2 for ei stund siden. Regulerer dette med kosten istedet for å begynne på medisiner.

ISW er veldig inne på noe med det han skriver. Spiser man sånn, unngår man "spise-sukker-kick" som kan komme av en god del medisiner brukt ved psykiske lidelser.

Tror det er viktig å tillate seg å skeie ut en lørdag iblant, jul, påske og bryllup f.eks. Bare hverdagskostholdet er sunt og holder blodsukkeret jevnt.

Dagens gullkorn: "Ja, jeg tror det er viktig å finne "sin" diett, et kosthold man kan leve med i hverdagen."

Enig, samt kutte ut ordet diett, og se på det som en livsstilsendring. Finn det kostholdet som gjør sjelen og kroppen din godt.

Skrevet

Ja, sløyf tanken på "evig diett". Tenk at dette er et sunt kosthold som skal være okey for den enkelte i hverdagen resten av livet.

Tenk hvor mye gode bær, mager vaniljekesam og frukt man kan spise istedet for godteri og potetgull i store mengder. Garanterer at formen er bedre etterpå også ;-).

Skrevet

Takk for alle kommentarer :-)

Ja, jeg sier ikke at dette er noen fasit. Men håper det kan inspirere litt til å lage egne dietter som kan funke. Jeg vet hvor ergelig det er å legge på seg "uten å være skyld i det" pga medikamenter. Men nå er det dessverre slik at kroppen ikke bryr seg hva årsaken til at man legger på seg er.

Glemte å si: Husk kondisjonstrening. Det hjelper virkelig både på vekt og psyke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...