XbellaX Skrevet 26. november 2013 Skrevet 26. november 2013 Ja, jeg tror det er viktig å finne "sin" diett, et kosthold man kan leve med i hverdagen. Bruker stevia jeg istedet for sukker. Kjøpes på helsekost og er et naturlig søtningsmiddel. Jeg også synes det er interessant med kosthold. Fikk diabetes 2 for ei stund siden. Regulerer dette med kosten istedet for å begynne på medisiner. ISW er veldig inne på noe med det han skriver. Spiser man sånn, unngår man "spise-sukker-kick" som kan komme av en god del medisiner brukt ved psykiske lidelser. Tror det er viktig å tillate seg å skeie ut en lørdag iblant, jul, påske og bryllup f.eks. Bare hverdagskostholdet er sunt og holder blodsukkeret jevnt. Dagens gullkorn: "Ja, jeg tror det er viktig å finne "sin" diett, et kosthold man kan leve med i hverdagen." Enig, samt kutte ut ordet diett, og se på det som en livsstilsendring. Finn det kostholdet som gjør sjelen og kroppen din godt. 0 Siter
Nycora Skrevet 26. november 2013 Skrevet 26. november 2013 Ja, sløyf tanken på "evig diett". Tenk at dette er et sunt kosthold som skal være okey for den enkelte i hverdagen resten av livet. Tenk hvor mye gode bær, mager vaniljekesam og frukt man kan spise istedet for godteri og potetgull i store mengder. Garanterer at formen er bedre etterpå også ;-). 0 Siter
ISW Skrevet 26. november 2013 Forfatter Skrevet 26. november 2013 Takk for alle kommentarer :-) Ja, jeg sier ikke at dette er noen fasit. Men håper det kan inspirere litt til å lage egne dietter som kan funke. Jeg vet hvor ergelig det er å legge på seg "uten å være skyld i det" pga medikamenter. Men nå er det dessverre slik at kroppen ikke bryr seg hva årsaken til at man legger på seg er. Glemte å si: Husk kondisjonstrening. Det hjelper virkelig både på vekt og psyke :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.