Gå til innhold

Medisin råd NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rivotril er nesten like potent som xanor. Det er ett sterkt preparat. Men selv om jeg tar den bare ett par/tre ganger i uken, er jeg blitt på en måte avhening. Det har blitt en vane.

Men jeg skjønner att du blir fortvilet når du ikke får hjelp av annen grad, pga du går på xanor og valium.

Men for angstlidelser, så er ofte annen behandling å foretrekke for psykiaterne. Xanor og valium regnes ikke av nesten noen leger som en permanent behandling, eller kur mot angst.

Men jeg synes selvsagt du borde fått ordentlig hjelp på DPS. Angst er vondt å leve med, jeg har selv angst.

Bruker du Rivotril mot angst? Er ikke den for epilepsi?

Kjenner en som har epilepsi som bruker det (og hun sliter ikke med angst eller noe annet psykisk).

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• inkeink

33

• Dima -76

11

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• slabbedask

4

Skrevet (endret)

Rivotril er ett benzo preparat, som virker på angst. Men som de fleste andre benzo medisiner som feks valium o.l virker det også mot epilepsi. Men rivotril, har epilepsi som hovedindikasjon, i Norge. Men den er veldig vanlig som angst-demper i andre land, under navnent clonazepam.

Men rivotril er 5-10 ganger sterkere enn valium/stesolid/vival. 

Endret av Inner self
Skrevet

Dima... Jeg har valium og xanor til noen dager ennå. Regner med at fastlegen vet at disse må trappes ned.og at jeg får. Men med min angstlidelse er det. Ikke rom for nedtrapping. Jeg må gå på de fast. At xanor or rivotril er 5-10 ganger sterkere enn valium har ikke jeg merket. Vill si sånn som jeg opplever det at 0,5!xanorver som 10!mg valium. Har ikke prøvd rivotril, men pussig at de som har epilepsi kan få det, men ikke de med angst... Vetvikke legene hvor forferdelig angst og særs panikkanfall er.....går iike an å prate seg ut av en slik lidelse. Gad... Vet jo ikke engang hva jeg er redd... Og panikkangst kommer raskt som skudd... På meg iallefall. Får ikke tid til å tenke her....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...