Gå til innhold

Drømmetydning om utroskap

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Jeg hadde mareritt om at jeg var utro mot min kjære (vært sammen i 7 år). Jeg våknet helt svett, vondt i magen og hele kroppen, helt sikker på at dette var virkelig. Jeg har ingen formening om hvem jeg var utro med, hvor eller når. Likevel føles det fortsatt, flere dager etterpå, som om jeg har vært utro i virkeligheten, selvom jeg ikke har vært det. Jo mer jeg tenker, jo virkeligere tror jeg det er. Er det mulig å være utro og fortrenge dette med engang? Selvom jeg egentlig ikke tror jeg på noe tidspunkt i forholdet har vært utro…. Så klarer jeg plutselig ikke å være helt sikker. Som om drømmer og virkelighet er så blandet at jeg ikke vet hva som er hva. Føles helt forferdelig. Hvor bør man evt få hjelp til dette?

Skrevet

det er mye som kan komme frem i drømmene som forkledde ting. Slike drømmer kan ha med din tilstand å gjøre, ofte så går ting igen og i igjen hos noen, og det kan være pinlig drømmen. Jeg drømmer ofte at jeg er tilbake til min gamle jobb, og det er ikke noe gøy, Samtidig roter jeg mye å finne frem i ting der jeg også går ofte med lite klær, blir på en måte litt avslørt i drømmen. Men når en våkner så kommer det ert lettens sukk, det var bare en drøm. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Drømmer er nettopp det - drømmer. Det er ville fantasier i sovende tilstand.

Det er ikke mulig å være utro uten å vite om det selv. Du har helt sikkert ikke vært utro, så det kan du slå deg helt til ro med.

Fokuser på den du elsker og når disse tankene kommer tilbake, lar du dem bare være der, men minner deg på at det kun var et mareritt.

Skrevet

Jeg drømmer stadig vekk om at jeg har sex med andre enn kjæresten min, men utro har jeg altså ikke vært. :) Ta det helt med ro, drømmer er drømmer og ikke virkelig.

Skrevet

Ikke tenk så vanskelig, det var en drøm. Det er ikke uvanlig å drømme ting man aldri under noen omstendighet ville gjøre, det er ingen skjulte meldinger om dine innerste lyster eller noe sånt.

Noen ganger går det an å forstå hvorfor man drømmer som man gjør (f.eks. fordi man har veldig lyst til noe eller er veldig redd for noe), andre ganger er det helt meningsløst.

Skrevet

drømmer er vanskelige og tolke, selv har jeg drømmer om vanlige ting...men andre ganger har jeg helt SYKE drømmer som jeg ikke vil fortelle om på ett anonymt forum engang..tror mange har det sånn..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...