Gå til innhold

Bipolar ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er meg:

Trøtt om morgenen,ikke lyst til å stå opp enkelte dager og orker ikke gå på jobb. Borte ca 1-2 dager i måndenn pga. dette.

Kan ligge på sofaen og ikke orke annet enn se på tv. Bare å hente noe på kjøkkenet er tiltak. eg utsetter ting som må gjøres. Har mange ideer om alt jeg skal gjøre, gå tur, trene osv, men kommer aldri igang. Er veldig rotete. Kaos med en gang samboer er borte noen dager. Utsetter alt til siste liten.

Selvfølgelig har det hendt tunge ting i livet mitt tidlig,dermed har jeg aldri fått til voksenlivet ordentlig. Har økonimiske problemer også. Føler av og til at jeg ga opp livet på en måte da jeg var bare ungjenta og plutselig ikke hadde noen der lenger til å følge meg opp.

Burde jeg utredes for en underliggende psykisk lidelse? Jeg vet ikke hva som er hva lenger. Jeg har forsinket søvnfasesydrom og tett "nese" om natta. Er henvist videre for dette. Dette gjør meg også mye trøtt og sliten. Er redd jeg har EUPF fordi jeg svinger så mye fra nedstemthet til "full av glede"? Men er så redd for å få denne diagnosen. Vil heller være bipolar.

Noen som kjenner seg igjen i dette?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Du får ingen diagnose EUPF pga. humørsvingninger!

Skrevet

Går det an å være sånn i årevis? Jeg har vært sånn siden jeg ble "alene" som ungjente. Ikke klart å fullføre høyere utdanning og begynt og sluttet på skole fordi jeg hadde dager jeg ikke orket å stå opp.

Kan nevne at jeg alltid har vært veldig flink i jobben og veldig pliktoppfyllende og sikkert altfor nøye slik at jeg ikke skal gjøre noe feil å få "Kjeft"... Altfor streng med meg selv også. Føler jeg må skjerpe meg og bli snill med meg selv nå. Men vet bare ikke hvordan?

Grunnen til at jeg lurer ang. diagnoser er at det var en psykiater som spurte om jeg hadde tenkt på ADHD, OG DET VAR etter en time.... jeg har også tenkt på det selv... han sa han merket med en gang at jeg ikke var bipolar? Så jeg blir litt forvirret og lurer på om jeg bør få det utredet med tanke på medisiner og en bedre framtid? Men vet ikke hvor jeg skal gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...