Gå til innhold

NHD: Tolvon vs Remeron.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg så du svarte en annen her at Remeron hadde bedre effekt enn Tolvon.

Jeg bruker 60 mg Tolvon daglig, men skulle ønske det hjalp bedre.

Gikk på 120 mg en stund, men jeg merket igrunn ikke noen forskjell.

Kan Remeron ha bedre effekt på både depresjon og angst enn hva Tolvon har?

Hvilken dose Remeron er ekvalent med 60 mg Tolvon?

Og kan man gå rett over til det andre preparatet uten nedtrapping og opptrappinng?

Og en annen ting: Hjelper Seroquel like bra mot angst som Valium?

Eller godt nok får en vel nesten si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare litt fra min erfaring før NHD eventuelt svarer deg.

Tror 30 mg Tolvon omtrent tilsvarer 15 mg Remeron og 60 mg Tolvon følgelig tilsvarer 30 mg Remeron. Vanlig max dose Tolvon er jo 90 mg, og vanlig max dose Remeron er 45 mg.

Remeron har jo mer eller mindre erstattet Tolvon, så antar at det er en bedre medisin. Selv bruker jeg 30 mg Remeron mot angst, synes det virker greit.

Bare pass på, siden Remeron i enda større grad enn Tolvon fører til at du kan stå på hodet i sukkerposen :-)

God bedring da! :-)

Skrevet

Økt matlyst og vektoppgang ja...Huff.

Her må en virkelig sette stålviljen til!

Skrevet

Da Remeron ble innført var den ledsaget av studier som skulle vise at den hadde en annen og mer potent virkningsprofil enn Tolvon. De fleste av disse studiene var gjennomført av produsenten selv, med data fra dyreforsøk der det er mange mulige feilkilder som kan forklare forskjellene.

Her er en gjennomgang som postulerer at forskjellene i virkningsmekanisme er små: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16342227

Jeg har lett etter, men ikke funnet en studie som har sammenlignet effekt på depresjon mellom Tolvon og Remeron.

Når alt det er sagt: Den eneste måten du kan finne ut om Remeron vil virke bedre for deg er å forsøke et bytte.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den kliniske erfaring er at Remeron har bedre effekt enn Tolvon. Om det gjelder for akkurat deg, kan du kun finne ut ved å prøve.

Du kan gå direkte fra Tolvon 60 mg til Remeron 30 mg.

Nei, dessverre. Ingenting virker bedre umiddelbart på angst enn Valium (benzo). Men på sikt kan det være mange fordeler med å bruke Seroquel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...