Gå til innhold

Ned i en depresjon igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært glad/normal i to uker siden sist depresjon. I dag har jeg merket humøret har gått ned på bånd. Føler meg helt forferdelig. Tenker på døden. Alt er bare et stort ork. Det ser så jævlig mørkt ut. Det er helt grusomt. Ja.. faktisk, det skiftet rett over natta. Jeg gruer meg framover.. jeg orker ikke dette.

Skrevet

Nå kan jeg jo ikke si noe om det du opplever. Men jeg vil dele en observasjon jeg gjorde angående meg selv.

Jeg har nemlig observert at jeg blir dårligere før menstruasjon og/eller eggløsning. Det kan være virkelig ille, utageringer,innageringer, depresjon, angst, til og med følelse av dissosiasjon.

Legen min og jeg har følgt med på dette, og vi er helt enige; hormoner spiller veldig inn hos meg, jeg er sårbar i utgangspunktet og svingningene blir til tider for tøffe.

Jeg vil ikke bagatellisere hvordan du føler, for om det er hormoner, hendelser eller hva-det-måtte-være, du har det allikevel ikke bra.

Håper at du føler deg bedre snart :)

Captain Cheeseheart
Skrevet

Kanskje du skulle begynne på Lamictal?

Skrevet

Nå kan jeg jo ikke si noe om det du opplever. Men jeg vil dele en observasjon jeg gjorde angående meg selv.

Jeg har nemlig observert at jeg blir dårligere før menstruasjon og/eller eggløsning. Det kan være virkelig ille, utageringer,innageringer, depresjon, angst, til og med følelse av dissosiasjon.

Legen min og jeg har følgt med på dette, og vi er helt enige; hormoner spiller veldig inn hos meg, jeg er sårbar i utgangspunktet og svingningene blir til tider for tøffe.

Jeg vil ikke bagatellisere hvordan du føler, for om det er hormoner, hendelser eller hva-det-måtte-være, du har det allikevel ikke bra.

Håper at du føler deg bedre snart :)

Det kan godt hende, vanskelig å si. Tusen takk!

Skrevet

Kanskje du skulle begynne på Lamictal?

Det går jeg allerede på. Men det hjelper ikke en dritt..

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det går jeg allerede på. Men det hjelper ikke en dritt..

Hvorfor bruker du noe som ikke hjelper noe?

Har du sjekket blodkonsentrasjonen?

Skrevet

Hvorfor bruker du noe som ikke hjelper noe?

Har du sjekket blodkonsentrasjonen?

Fordi jeg følte meg "tvunget" til at det måtte hjelpe. Da jeg var innlagt maste de på meg om jeg merket en forskjell, og så dumt på meg om jeg sa nei. Nå tør jeg ikke gå til psykolog lenger. Heller ikke lege. Så har ingen til å følge meg opp. Jeg får vel bare leve med det..

Skrevet

Vonde tanker kommer. Tanker om den andre verden. Det skjer alltid. Hver gang..

Captain Cheeseheart
Skrevet

Men, du må vel få resept av noen? Skriver de bare ut resepter uten å følge opp, hva er det for slags helsevesen?

Skrevet

Men, du må vel få resept av noen? Skriver de bare ut resepter uten å følge opp, hva er det for slags helsevesen?

Ja, legen skriver bare ut resept (heldigvis). Trenger ikke møte opp hos legen engang. Går bare til apoteket. Jeg er glad jeg slipper å bli fulgt opp. Ja, det er vanskelig å holde alt for seg selv og komme igjennom vonde perioder alene, men jeg vil heller det enn å bli innestengt på et lukket rom.

Skrevet

Vonde tanker er bare tanker. Ikke la det gå inn på deg i den grad du lar den få komme å dominere livet ditt.

Se om du klarer finne et fokus utover. Trenger ikke være så mye, men en liten ting som kan avkoble tankene dine litt.

Når det er sagt ; jeg vet veldig godt hva du mener og skriver. Jeg klarer heller ikke fokusere særlig på andre ting når det står på som verst. Jeg vet også hvordan det er å være innlagt, både lukket og åpen. Det kan være traumatisk nok det.

Hååååper du finner ut av hva som fungerer best for deg - jeg leter fortsatt i perioder ;)

Anonymous poster hash: 1963f...6e4
Skrevet

Vonde tanker er bare tanker. Ikke la det gå inn på deg i den grad du lar den få komme å dominere livet ditt.

Se om du klarer finne et fokus utover. Trenger ikke være så mye, men en liten ting som kan avkoble tankene dine litt.

Når det er sagt ; jeg vet veldig godt hva du mener og skriver. Jeg klarer heller ikke fokusere særlig på andre ting når det står på som verst. Jeg vet også hvordan det er å være innlagt, både lukket og åpen. Det kan være traumatisk nok det.

Hååååper du finner ut av hva som fungerer best for deg - jeg leter fortsatt i perioder ;)

Anonymous poster hash: 1963f...6e4

Tusen takk for svar! Jeg skal prøve å ikke la tankene styre meg. God ide. Jeg har kjøpt noen bøker så kanskje det hjelper. Trist å høre at du også har opplevd det. Håper du også finner ut av det :)

Captain Cheeseheart
Skrevet

Ja, legen skriver bare ut resept (heldigvis). Trenger ikke møte opp hos legen engang. Går bare til apoteket. Jeg er glad jeg slipper å bli fulgt opp. Ja, det er vanskelig å holde alt for seg selv og komme igjennom vonde perioder alene, men jeg vil heller det enn å bli innestengt på et lukket rom.

Høres ut som en relativt lettvinn og ineffektiv behandlingsform.

Skrevet

Høres ut som en relativt lettvinn og ineffektiv behandlingsform.

Lettvint er den nok. Men om det hjelper meg? Absolutt ikke. Jeg har mye jeg sliter med som jeg egentlig burde få hjelp til. Men å være tvangsinnlagt og få "behandling" hjalp ikke særlig mye det heller. Det skremte meg bort fra helsevesenet.

Skrevet

Ja, legen skriver bare eldigvis). Trenger ikke møte opp hos legen engang. Går bare til apoteket. Jeg er glad jeg slipper å bli fulgt opp. Ja, det er vanskelig å holde alt for seg selv og komme igjennom vonde perioder alene, men jeg vil heller det enn å bli innestengt på et lukket rom.

Du blir ikke lukket inne hvis du oppsøker hjelp og du samarbeider (noe som man jo i utgangspunktet gjør om man oppsøker hjelp). Frivillighet skal være prøvd, og om du viser at du vil ha hjelp og jobber bra med deg selv, så har de ikke lov å legge deg inn.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Lettvint er den nok. Men om det hjelper meg? Absolutt ikke. Jeg har mye jeg sliter med som jeg egentlig burde få hjelp til. Men å være tvangsinnlagt og få "behandling" hjalp ikke særlig mye det heller. Det skremte meg bort fra helsevesenet.

Men du skriver et annet sted at du driver på med skole og fungerer med venner?

Skrevet

Du blir ikke lukket inne hvis du oppsøker hjelp og du samarbeider (noe som man jo i utgangspunktet gjør om man oppsøker hjelp). Frivillighet skal være prøvd, og om du viser at du vil ha hjelp og jobber bra med deg selv, så har de ikke lov å legge deg inn.

Det er sant. Men jeg stoler ikke på psykologer lenger. Jeg blir bare kvalm av å tenke på det.

Skrevet

Men du skriver et annet sted at du driver på med skole og fungerer med venner?

Jada, det gjør jeg heldigvis. Men det er vanskelig i de harde periodene.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jada, det gjør jeg heldigvis. Men det er vanskelig i de harde periodene.

Tviler ikke på det, men det jeg mener er at jeg syns det høres rart ut at du må tvangsinnlegges...

Skrevet

Tviler ikke på det, men det jeg mener er at jeg syns det høres rart ut at du må tvangsinnlegges...

Jeg må ikke tvangsinnlegges. Men jeg er redd for det. Jeg har mareritt ofte. At jeg havner der igjen og at de holder meg der mot min vilje

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...