Gå til innhold

Ned i en depresjon igjen..

Anbefalte innlegg

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg må ikke tvangsinnlegges. Men jeg er redd for det. Jeg har mareritt ofte. At jeg havner der igjen og at de holder meg der mot min vilje

Men hvis du vil ha hjelp av psykiatrien er det bare én ting å gjøre...

Skrevet

Men hvis du vil ha hjelp av psykiatrien er det bare én ting å gjøre...

Hva da? Oppsøke de igjen?

Skrevet

Vil du ikke ha hjelp da?

Skrevet

Ja, da viser du vilje til å samarbeide med dem

Anonymous poster hash: 1963f...6e4

Skrevet

Det er sant. Men jeg stoler ikke på psykologer lenger. Jeg blir bare kvalm av å tenke på det.

Det trenger ikke være en psykolog. Det kan være en fastlege (bytt lege om du ikke stoler på den du har), psykiatrisk sykepleier fra kommunen, en prest (jeg prater med en prest av og til, ikke ofte om religion, men spørsmål om etikk, hvordan en kan se litt annerledes på verden osv. Godt å prate med noen som ikke dømmer, og jeg har til tider mange rare tanker ;) ). Kanskje det finnes et gruppetilbud? Der man er flere i situasjonen.

Skrevet

Vil du ikke ha hjelp da?

Jo.. men liker ikke hvordan de ser på meg. De stemplet meg som gal. De sa en ting i timene til meg, men skrev noe annet i jornalen.

Skrevet

Ja, da viser du vilje til å samarbeide med dem

Jeg har ikke akkuratt så veldig lyst til å samarbeide med de idiotene.

Skrevet

Det er sant. Men jeg stoler ikke på psykologer lenger. Jeg blir bare kvalm av å tenke på det.

Hvorfor stoler du ikke på psykologer lenger?

Skrevet

Jo.. men liker ikke hvordan de ser på meg. De stemplet meg som gal. De sa en ting i timene til meg, men skrev noe annet i jornalen.

Det er jeg som svarte det tenke-annerledes/på andre ting posten.

Jeg opplevde akkurat det samme da jeg var innlagt - sitter i meg enda, MEN jeg har tatt i mot hjelp i ettertid hos ANDRE enn de som hadde med meg å gjøre før/under innleggelsen.

Det er verdt et forsøk - jeg er i alle fall blitt fornøyd med mine hjelpere

Skrevet (endret)

Hvorfor stoler du ikke på psykologer lenger?

Fordi fordi de sa noe til meg i timen, men skrev noe annet i jornalen. De skrev forferdelige ting i journalen om meg. Og fordi de ikke holdt taushetsplikten. Når jeg sa noe til psykologen viste hele avdelingen det daget etterpå.. Og når jeg fortalte dem noe ille (selvmord) bare stenger de meg inne. De viser ikke omsorg og trøst men straffer deg.

Endret av Eelin
Skrevet

Det er jeg som svarte det tenke-annerledes/på andre ting posten.

Jeg opplevde akkurat det samme da jeg var innlagt - sitter i meg enda, MEN jeg har tatt i mot hjelp i ettertid hos ANDRE enn de som hadde med meg å gjøre før/under innleggelsen.

Det er verdt et forsøk - jeg er i alle fall blitt fornøyd med mine hjelpere

Det er godt å høre. Jeg har vurdert å dra til privat psykolog, men jeg må tenke over det.. og det er veldig dyrt.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det er godt å høre. Jeg har vurdert å dra til privat psykolog, men jeg må tenke over det.. og det er veldig dyrt.

Det er kanskje billigere med privat psykiater. Det er billigere å finne ut medisinering enn å gå åresvis i samtaleterapi.

Skrevet

Det er kanskje billigere med privat psykiater. Det er billigere å finne ut medisinering enn å gå åresvis i samtaleterapi.

Det er sant. Takk for råd ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...