Gå til innhold

Ungdom med panikk for å kaste opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg har ei stedatter på 14 som lider av sterk emetofobi. for å få d best beskrevet så legger jeg ut hva hun skrev følgende i en melding til meg : Treng noen å prate med, jeg vet ikke kor æ skal gjøre av meg, jeg har sånn kraftig emetofobi. Altså redsel for å spy, det høres helt latterlig ut men jeg får helt panikk.

Feks når jeg høre andre e syk, får jeg panikk og vil bare legge meg ned å dø. Tenke jeg på å spy, skjelv jeg og besvime nesten.

Blir jeg kvalm får jeg så mange rare tanka i hode at jeg skal gjøre ting godt igjen for å ikke spy, jeg blir helt gal.

jeg klare ikke å prate og tørr ikke å legge meg fordi jeg e redd jeg blir å våkne ved at jeg spyr.

jeg vil heller dø enn å spy, men jeg vil ikke ha den her angsten, å spy e naturlig men jeg fatte det bare ikke. Vurdere å skaffe angstdempende som Cipralex..

dette er altså hva min stedatter skriver til meg, jeg blir veldig fortvilet da jeg vet hvor forferdelig angst kan føles, det jeg lurer på er hva jeg burde gjøre, hva som kan være behandling for henne og hvordan går man fram for å få behandlig.. dette er ei følsom jente som har drevet litt med selvskading for en stund tilbake.. hun er sluttet med det, men jeg er redd for at hun skal lukke seg inne å ikke tørre gå ut og starte å skade seg.

håper at du kan gi meg et svar for jeg er temmelig fortvilet og bekymret for dennne unge jenta.

vennlig hilsen

anita

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...