Gå til innhold

Remeron + Zoloft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en depresjon som ikke slipper taket. Den ledsages av innsovningsproblemer og en del tidlige oppvåkninger.

Før (for en annen depresjon) har jeg brukt Cipralex med bare delvis resultat (negative tanker/følelser slapp taket, men ble bare mer slapp og tiltaksløs av den).

Såh, her er planen min:

- Forsøke 15 mg Remeron med håp om å slå to fluer i en smekk (søvn og depp).

- Øke oppover til 30 eller 45 mg hvis 15 mg ikke hjelper på depresjonen.

- Hvis heller ikke 45 mg hjelper, gå ned til 15 mg for søvn og så legge til Zoloft.

Hvordan høres denne planen ut? Er Zoloft og Remeron greie å kombinere? (Har lest om den og har et godt inntrykk, Cipralex vil jeg ikke tilbake til pga. all slappheten.)

Egentlig har jeg mest tro på Zoloft som antidepp, men forutser bare at den vil forverre søvnproblemene mine alene (de er ganske kroniske og ikke bare relatert til depresjonen). Derfor jeg tenker å forsøke Remeron først.

Har også sett noen anbefale Effexor + Remeron, er det bedre enn Zoloft-kombinasjonen? Hørt det omtalt som Californian Rocket Fuel...

Anonymous poster hash: 6b8dd...816
Skrevet (endret)

Zoloft og Remeron kan kombineres.

Hvis du er plaget av søvnproblemer, tror jeg det er et bedre alternativ enn Efexor. Noradrenalin-delen av Efexor har stimulerende effekt. Men igjen er dette ganske individuelt hvordan man reagerer.

Endret av YoplaitDouble
Skrevet

Det var vel dr. Stephen Stahl (en av verdens fremste på psykofarmakologi) som omtalte Efexor + Remeron som California Rocket Fuel. Det er fordi du i teorien "booster" både utskillelsen av serotonin og noradrenalin samtidig som du forhindrer reopptaket av disse stoffene, som gir synergisk effekt.

Jeg tar selv Remeron og Zoloft, og synes det fungerer greit. På 15 mg blir du sannsynligvis kvitt søvnvanskene dine, for å få skikkelig noradrenalin-effekt må i alle fall jeg opp på 30 mg. Bare pass litt på matinntaket når du kombinerer disse medisinene, siden Remeron i seg selv gir betydelig økt apetitt, og Zoloft også kan ha denne bivirkningen til en viss grad.

Skrevet

Hvor mye kan du drikke på disse medisinene? Det er viktig for meg å kunne drikke litt, maks 3-4 enheter (små flasker øl), når jeg er ute.

Skrevet

Hvor mye kan du drikke på disse medisinene? Det er viktig for meg å kunne drikke litt, maks 3-4 enheter (små flasker øl), når jeg er ute.

Er det ikke viktigere å bli kvitt depresjonen?

Skrevet

Jeg spurte om det gikk greit å drikke et par flasker øl på disse pillene. Jeg sa ikke at jeg ville velge flaska foran medisinen.

Skrevet

Jeg spurte om det gikk greit å drikke et par flasker øl på disse pillene. Jeg sa ikke at jeg ville velge flaska foran medisinen.

Du skrev at det var viktig for deg å kunne drikke.

Skrevet

Ja, for all del, det skrev jeg. Har du forresten noe konkret svar på spørsmålet mitt, eller følte du bare et behov for å moralisere og kverulere?

Skrevet

Ja, for all del, det skrev jeg. Har du forresten noe konkret svar på spørsmålet mitt, eller følte du bare et behov for å moralisere og kverulere?

Stiller du et spørsmål på et offentlig forum får du også tåle å få svar du ikke liker.

Skrevet

For min del har jeg drukket 16 øl og tatt Remeron og Zoloft, og det gikk helt fint, men jeg anbefaler ikke å forsøke det (det var dog på 17.mai og spredt fra 09.00 på morgenen og til langt på kveld).

Jeg tror det er veldig individuelt fra person til person. Kanskje greit å prøve seg litt fram og starte med en halvliter.

Skrevet

@slabbedask: Jeg fikk ikke noe svar av deg, bare et kverulantisk spørsmål. Du kan jo spørre deg hvor mye det bidrar med på offentlige forum.

Takk for et konkret svar issomethingwrong.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...