Gå til innhold

Remerom tolvon vektøking nhd ..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vektøkning på tolvon og remeron doseavhengig

Ikke min erfaring ihvertfall.

Skrevet

Min psykiater svarte JA til dette spørsmålet. Jeg stilte det til han.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Vil bare legge til at jeg ved hjelp av min logikk har kommet frem til at slike er doseavhengig med alle preparater. Hva om man f.eks. fikk en dose 1/1000 av terapeutisk dose, ville man da oppleve vektøkningsproblematikk? Det kan selvsagt likevel være sånn at det er doseuavhengighet innenfor det terapeutiske doseområdet. Ville bare spesifisere dette.

Skrevet

Vil bare legge til at jeg ved hjelp av min logikk har kommet frem til at slike er doseavhengig med alle preparater. Hva om man f.eks. fikk en dose 1/1000 av terapeutisk dose, ville man da oppleve vektøkningsproblematikk? Det kan selvsagt likevel være sånn at det er doseuavhengighet innenfor det terapeutiske doseområdet. Ville bare spesifisere dette.

Den logikken stemmer ikke med praksis.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Den logikken stemmer ikke med praksis.

Så hvis du får i deg 1/1000000 terapeutisk dose Remeron/Tolvon, så vil du ha samme vektøkningsbivirkning som terapeutisk dose?

Skrevet

Så hvis du får i deg 1/1000000 terapeutisk dose Remeron/Tolvon, så vil du ha samme vektøkningsbivirkning som terapeutisk dose?

Nei, men uttalelsen "har kommet frem til at slike er doseavhengig".

Captain Cheeseheart
Skrevet

Nei, men uttalelsen "har kommet frem til at slike er doseavhengig".

Da er det jo doseavhengig da?

Skrevet

Da er det jo doseavhengig da?

Når man snakker om bivirkninger og doseavhengighet så menes det selvfølgelig terapeutiske doser, og ikke teoretiske mikrodoser.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Når man snakker om bivirkninger og doseavhengighet så menes det selvfølgelig terapeutiske doser, og ikke teoretiske mikrodoser.

Jeg vet det, ville bare presisere at det ikke er helt nøyaktig.

Skrevet (endret)

Personlig erfaring med Tolvon: Ja, doseavhengig. Men den overdrevne sultfølelsen minker noe etter å brukt det en viss tid.

Endret av YoplaitDouble
Skrevet

Går ut u fra at det samme gjellder remeron. Har forstått det slik at det er litt forskjellige erfaringer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...