Gå til innhold

Hvor gammel blir jeg før opplevelsene mine blir borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel skal jeg bli før all mobbingen, trakasseringen og utfrysingen jeg ble utsatt for som barn og ungdom ikke har noen effekt på meg lenger?

Er det umulig å få hjelp til å komme over det?

Ønsker å ha et normalt sosialt liv, men klarer ikke å være verken sosial eller å bli komfortabel med å prate når det er flere rundt meg.

Tydeligvis vanskelig å bli tatt seriøst når jeg er innom forskjellige leger eller spykologer og legger frem problemet.

Var så ille at de kanskje tror jeg overdriver problemet?

Var ikke mye erting der, det var direkte ondskapsfull oppførsel fra jeg begynte på barneskolen til jeg gikk første året på videregående. Turte til slutt ikke å gå ut for jeg ble slengt ukvemsord, utfryst og ledd av bak ryggen når jeg var ute også.

Bedret seg da jeg flyttet, men henger fortsatt i.

Er en liten drittplass jeg vokste opp på og har nesten null kontakt med andre enn foreldrene mine.

Da jeg var liten hadde jeg ingen venner, ble aldri bedt med ut på noenting opplevde at ingen kom i bursdag til meg.

Sånn er det fortsatt. blir utfryst og utstøtt der oppe. Når jeg en sjelden gang er der så merker jeg at jeg er utstøtt. Snur ryggen til meg eller overser meg helt.

Selvtillit og selvfølelse er blåstbort. Får ingen forståelse av foreldrene mine om mine problemer heller.

Skrevet

"Tiden leger alle sår" er ikke sant. Man må faktisk ta noen positive grep for å bli bedre. Hva som vil hjelpe for deg vet jeg ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tillater meg et spørsmål som kan være provoserende, men som er svært viktig å få besvart:

Sett fra "deres" ståsted, kan det være noe du gjør eller ikke gjør som kan forklare at de holder avstand til deg?

Skrevet