Gå til innhold

Er helt greit å søke second opinion.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt greit å søke hjelp andre steder om man syns det første stede er helt på jordet.

Det har jeg selv gjort etter en heller merkelig utredning og konklusjon på DPS. Først fikk jeg vite at det var mest sannsynlig en Borderline og unvikende pf. Og at det de kunne hjelpe med var å gå i gruppe. :/ Dette følte jeg var helt totalt feil, men gikk med på å møte psykologen der oppe.

Da fikk jeg vite at de ikke hadde satt noen diagnose i det heletatt, men han endte opp med å sette en f.99.0 diagnose med score innenfor unvikende og borderline pf. Han mente at selv om det var score på de to, så betydde ikke det at det var diagnosen. Vel, f.99.0 står for psykiske vansker. :/ 

Vel, det eneste jeg tenkte var, no shit Sherlock, er jo derfor jeg kom hit i utgangspunktet, fordi jeg hadde psykiske vansker. Det tok DPS utallige timer med utredning for å finne ut det som var grunnen til henvisningen.. 

Men fikk ny fastlege, og henvisning til en av byens beste psykiatere og han fant fort ut hvor problemet lå. Jeg er nå i tilvenningsfasen med medisiner og diagnose f.90.0 er satt. ADHD.

Depresjonene og sosialangsten var noe som var helt vanlig som kunne komme med denne diagnosen. Så om man dypt inne i seg føler at noe er riv ruskende gale, så skader det ikke å søke hjelp ett annet sted. :)

Jeg er nå ved godt mot, og blir fulgt opp av en fantastisk psykiater og har hjelp av medisinene. 

Ha en fin lørdag videre folkens.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre. Nå smilte jeg.Hehe. Glad du fikk du hjelpen du fortjener. Og fant ut av det.

Skrevet

Godt å høre. Nå smilte jeg.Hehe. Glad du fikk du hjelpen du fortjener. Og fant ut av det.

Takk for det. :) Ja, er er veldig glad og fornøyd selv nå Og det viste seg jo at jeg etter mange år kjenner meg selv rimelig bra. Jeg var super heldig og fikk komme fort til hos min psykiater, da han har ventetid på 3-5mnd. Men takket være avbestilling så gikk det 13dager fra henvisningen ble sendt til jeg hadde 1 time hos han.

Går nå på Ritalin, og skal tilbake for oppfølging i Januar. Da for å se hvordan medisinene har virket og vurdere doseringen. Kunne være jeg skulle over på Concerta depot da+ Ritalin til å "fylle" på med på ettermiddag/kveld.

Men det er jo ikke noen vips løsning dette heller, har fortsatt en lang vei å gå. Bl.a lære meg å takle depresjonene når de kommer og jobbe med sosialangsten. Mye i forhold til mestring av hverdagen må og på plass.

Men merker jo at jeg er mer rolig inne i meg, og ikke det tankekjøret. Det jeg må få bort er litt dårlige vaner som er tidstyver så det holder. Data med på skolen, er og blir fyfy for meg. 

Men er positiv nå(håper ikke dette bare er en av mine gode "perioder" ), så negative tanker har jeg ikke plass til i livet mitt. De må jeg lære å "kvele" i starten når de kommer. :)

Men dette er ting jeg kommer til å ta opp med psykiateren min neste gang. Terapi i forhold til sosialangsten er kanskje ikke så dumt alikevel? :) Atferdsterapi kan vel og være noe jeg kan ha nytte av?

Men nå skal jeg i gang med vask av hus og pynting til jul.

PS: En annen ting er at jeg med medisiner takler med "støy" rundt meg, og stresser meg ikke så fort opp. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...