Gå til innhold

Forklaring på: Mindre på dol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Grunnen til at jeg er lite på dol for tiden, er at jeg er hengitt til mine studier.

Jeg har også fått svar på det meste jeg lurte på.

( ang de mellommenneskelige relasjoner og min rolle innenfor dette)

Jeg lurer tidvis på ting, men jeg finner svaret selv.. (som oftest)

Eller jeg rett og slett bare spør noen. (en foreleser er heller dårlig, da de strever selv med de sosiale relasjoner, studenter derimot kan man spørre, de vet) 

Feks sa jeg til en medstudent, "Jeg mente ikke å være uhøflig ved å be deg ta med kaffe til meg, jeg kan være direkte og ikke tenke at andre kan oppfatte dette feil".

Medstudenten svarte at det var helt ok, men at det var komisk når jeg glemte hilse.

Så var den saken avklart. Nå er min kollega og samarbeidspartner nordlending, og jeg syns det er noe ved nordlendinger som får samarbeide til å gå bedre.

(dette er kun en følelse gjort av en viss erfaring, jeg vet ikke om det er noe i den)

Jeg er ikke den flinkeste på det sosiale, jeg har en manual nå som jeg følger og den gjør det lettere, men jeg gjør mange feil, men nettopp av den grunn, gjør jeg for tiden det jeg er best på, og det er å være fokusert på mine interesser.

Det har likevel vært av avgjørende betydning at jeg fikk disse forklaringene på de mellommenneskelige relasjoner og forhold, det vil gjøre det langt lettere for meg enn for en del andre, å komme ut i arbeidslivet, faktisk er det ganske mange som strever med de mellommenneskelige relasjoner som jobber på Blindern, som forelesere. Forskjellen på dem og meg er mer at jeg lurer... bryr meg... og vil skjønne... hvor og hva er det som går galt.

Jeg har innsett at jeg ikke skal søke på diplomatstillinger eller bli noen frue ved siden av en viktig mann... men jeg vil foruten å være flink faglig, samt bidra til vitenskapelige fremskritt, være hyggelig mot mine medmennesker, samt prøve å passe inn, det betyr, følge visse regler.

Det siste har jeg fått i stor grad hjelp til her inne. :-) Takk.

Jeg kommer bare ikke til å være på nett, så mye mer, og da er det bare fordi jeg ikke lurer på så mye mer hva angår dere mennesker.

Men jeg er glad jeg brukte tid på det, fordi jeg bryr meg og mennesker angår meg, langt mer enn kan sies om min nåværende foreleser, han støtter meg mye, og hjelper meg på en brutal måte videre, han spør meg om jeg er dum :-) og jeg smiler til han, men svarer ikke, hva skal man svare på sånt, men så er det meg han liker best :-) Han sier jeg er den ene som det er håp for :-)

Men sosiale antenner har han ikke :-)

Vi er litt i samme båt, men han hardere rammet enn meg, men han bryr seg ikke, ikke om han sårer andre og ikke om han sier noe galt, han er i faget sitt, kontinuerlig, døgnet rundt og svarer når som helst på vanskelige matematiske problemstillinger. Han er virkelig en mann etter mitt hjerte, synd han er dobbelt så gammel og gift:-)

Jeg er jo nesten litt forelsket i den lille rare mannen, med det bustete håret som stadig stkker innom og unnskylder seg :-) han sier mye, om at han ikke mener snakke for mye, hefte meg, forstyrre meg...:-) men jeg trenger han jo, han er alltid en glede å se, men ikke en glede å lukte :-( sist måtte jeg holde meg selv hardt sammen og fast, men jeg utholdt det, fordi han har jo svarene, og om ingen andre klarer tenke og løse slike problemstillinger så gjør han det, gjerne etter et par dager med kontinuerlig tenkning.

Som han sa "man studerer ikke matematikk i et visst ant timer, man lever matematikk", det var da det sa "pang", inni meg og jeg tenkte "det er min mann"

For det var i rundkjøringen på Sinsen jeg fant svaret på en utfordring, og nettopp fordi jeg lever i faget, jeg ville da stoppe gå ut av bilen og juble, men visste det gjør man ikke, for det vil medføre trafikk-kaos, men glad ble jeg, og ikke bare litt, men så glad at da jeg stoppet jublet jeg inni meg.

Hvem er det da jeg kan dele min glede med? Min mann eller min foreleser?

Min foreleser.

Det er vel ikke da til å undres over at jeg er tiltrukket av han.

Hadde ikke min foreleser vært gift så hadde jeg blitt mer forelsket.

Jeg tror han er gift, jeg mener han snakket om det en gang, jeg lurer likevel på hvem han er gift med.

Jeg ville bedt han dusje og skifte klær, også ville jeg forklart han viktigheten av det, det handler om de mellommenneskelige relasjoner som han vet veldig lite om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er helt herlig! Venter i spenning på fortsettelsen!

(Diplomat? :) Tror ikke det. Diplomatfrue? Enda verre. Noe så gørr kjedelig!)

Nicklusheletida
Skrevet

" Han er alltid en glede å se, men ikke en glede å lukte "

LOL, enig med Gondor. Du er herlig !  :) Liker innleggene dine :D

Skrevet

Sitter her og smiler og ler av ærligheten din :) Du burde skrevet dagbok vi kunne få lese :)

Skrevet

Veldig fint at du finner ut av mellommennesklige ting på en bedre måte nå enn før, og får hverdagen til å fungere :-) Godt å høre at du trives med studier, og at du også sier i fra til andre og spør om ting du er usikker på.

Men, når det er sagt, så savner jeg innleggene dine her! Du skriver godt, og du er en spennende og interessant person, og jeg har lært så mye av deg gjennom disse årene. Håper virkelig ikke at du forlater DOL, men at du fortsetter med å krydre sidene her med dine betraktninger av livet, som ofte er litt annerledes enn de fleste av oss sine ;-)

Sikkert sunt å skrive litt sjeldnere enn du har gjort i de mest aktive periodene - men skriv litt, er du snill!

Skrevet

Veldig fint at du finner ut av mellommennesklige ting på en bedre måte nå enn før, og får hverdagen til å fungere :-) Godt å høre at du trives med studier, og at du også sier i fra til andre og spør om ting du er usikker på.

Men, når det er sagt, så savner jeg innleggene dine her! Du skriver godt, og du er en spennende og interessant person, og jeg har lært så mye av deg gjennom disse årene. Håper virkelig ikke at du forlater DOL, men at du fortsetter med å krydre sidene her med dine betraktninger av livet, som ofte er litt annerledes enn de fleste av oss sine ;-)

Sikkert sunt å skrive litt sjeldnere enn du har gjort i de mest aktive periodene - men skriv litt, er du snill!

Hei!

Det gjør jeg nok, inni mellom, jeg ser jo innom, men jeg er veldig travel.

Også er det det at jeg ikke lurer på så mye mer :-)

Men inni mellom kommer det jo på ting :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...